Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen slår seg av etter noen sekunder


Anbefalte innlegg

Vet jeg ikke er den første som starter en slik tråd, men finner ikke noe svar i de andre trådene jeg leste.

 

 

Problemet startet for noen uker siden, med at spill enten la seg ned, eller fikk blåskjerm etter jeg hadde spilt en liten stund. Dette problemet ble verre og verre. Prøvde og formatere hardisken og innstalere windows 7 64x. Maskinen gikk raskere, men fortsatt det samme problemet. Jeg formaterte igenn og innstalerte Win xp 32x. Gikk over alle drivere og program, så det var ikke problemet. Hadde og alle Windows opdateringene

 

Åpnet kabinette for å støvsuge, noe jeg aldri hadde gjort før. Så at viften på kabinettdøren ikke sto i. Fant i boken til hovedkortet en plugg som het sysfan3 som passet, så regnet med det var rett. Når jeg slo på gikk viften og det virket som problemet var løst. Klarte å spille mye lengre, men så kom problemet igjen.

 

Når jeg skulle slå på pcen i dag, gikk det noen sekunder før den slo seg av igjen. Det er samma hva jeg gjør, om jeg går inn i bios eller lar windows boote, så slår den seg av.

Prøvde å ta ut vifta fra sysfan3, men det hjalp heller ikke.

 

Vet det ble rotete, men vanskelig og forklare, da jeg ikke kan så mye om slikt.

Maskinvaren jeg har er:

 

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX,

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3,

 

 

 

Noen som har noen tips for å hjelpe meg?

Hvordan sjekker jeg om cpu viften, eller strømforsyninga er defekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...