Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil problem ( Mitsubishi galant 98 )


exsods

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

 

Jeg har en Mitsubishi Galant 98 GLX 2liter Sedan. Denne skal på EU-godkjenning Feb-2010.

 

Kan komme med bilde litt senere, Men dette er problemene. ( Jeg veit om )

 

-, Forstillingen er feil. Den Sliter veldig på dekka. Først var det på høyre side, Ytters på dekke. Nå er det venstre side. Har rullert på dakk og byttet. Siden bilen er i dagelig drift. Byttet øvere bære armer på begge sider og endeledd. Har deler ( nedere bære armer ) En demper på den ene siden som lekker litt.

 

Vill det hjelpe og sette på nedere bærearmer også, og så sende bilen på forstillings kontroll. Eller er det mer inn i bilde som må byttes?

 

-, Hadde problemer med hjul lager på høyere side. Dette er byttet. Så hang bremsene seg opp på høyere side. Byttet caliper. Men nå Rister/slår det på høyere siden når jeg bremser. Under vanelig kjøring kjenner jeg ingen ting. Hva er dette? Har tatt av hjule men alt sitter som det skal. Bremse skiva er slitt, Kan være grunnen til risting med Det slår. riter mye!

Noen ide?

 

-, Front rute må byttes, sprekk på fører siden.

 

-, Har anlegg i bilen, Kan dette være grunnen til att Kjører lys, park lys Bremse lys osv.. Går med små mellomrom?

 

-, Mye rust i hjul buer bak, viktig under EU gokjenning ?

 

 

En ting av gangen

 

Forstillng skjev - Mye risting under bremsing på høyere side? Grunner? Pris på rep? osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen !

 

Jeg har en Mitsubishi Galant 98 GLX 2liter Sedan. Denne skal på EU-godkjenning Feb-2010.

 

Kan komme med bilde litt senere, Men dette er problemene. ( Jeg veit om )

 

-, Forstillingen er feil. Den Sliter veldig på dekka. Først var det på høyre side, Ytters på dekke. Nå er det venstre side. Har rullert på dakk og byttet. Siden bilen er i dagelig drift. Byttet øvere bære armer på begge sider og endeledd. Har deler ( nedere bære armer ) En demper på den ene siden som lekker litt.

 

Vill det hjelpe og sette på nedere bærearmer også, og så sende bilen på forstillings kontroll. Eller er det mer inn i bilde som må byttes?

 

-, Hadde problemer med hjul lager på høyere side. Dette er byttet. Så hang bremsene seg opp på høyere side. Byttet caliper. Men nå Rister/slår det på høyere siden når jeg bremser. Under vanelig kjøring kjenner jeg ingen ting. Hva er dette? Har tatt av hjule men alt sitter som det skal. Bremse skiva er slitt, Kan være grunnen til risting med Det slår. riter mye!

Noen ide?

 

-, Front rute må byttes, sprekk på fører siden.

 

-, Har anlegg i bilen, Kan dette være grunnen til att Kjører lys, park lys Bremse lys osv.. Går med små mellomrom?

 

-, Mye rust i hjul buer bak, viktig under EU gokjenning ?

 

 

En ting av gangen

 

Forstillng skjev - Mye risting under bremsing på høyere side? Grunner? Pris på rep? osv.

Kjør bilen på kontroll og se hva du får av feil før du tar forstillingskontroll, ellers kan du risikere å måtte ta 2 kontroller etterhverandre. Ofte noen endeledd e.l. er gåene, men ingen vits å bytte om det ikke er det.

Risting i bremsene er nok skivene som er skjeve, så de må byttes. Er viktig at bremse klossene går lett i sporene, ellers ligger de på og skaper varme slik at skivene blir skjeve.

Eu-kontroll ca 400,- , forstillingskontroll ca 1200,- og 2 stykk skiver ca 1000,-

Men ta en EU så du får oversikten. Galanten er grei å skru på

 

Når det gjelder anlegg kan dette være årsaken til blinking ja. Om det blinker litt i takt med lyden. Monterte selv kondensator til bass-forsterkeren og lysa på galanten sluttet å blinke.

Endret av Rune-B
Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Hadde bilen på værksted får og finne feilene. Han sa, Dårlige dempere. Øvere og nedere bære armer. Endeledd. Alt dette på begge sider. Har byttet det uten om Nedere bære arm. Den Sitter Dønn fast. =)

 

Værksted sa. Kunne bytte delene får meg, siden jeg har de. Og forstilling-kontroll instilling ca 3000kr. ?

 

Det med anlegge i bilen - Mente ikke att lysene blinker, Har en 3000watt Mono og 2600watt 6Ch. Focal. 3stykk 1,5farad. Lysene blinker ikke. Men de slutter og virke??

Lenke til kommentar
Hei igjen

 

Hadde bilen på værksted får og finne feilene. Han sa, Dårlige dempere. Øvere og nedere bære armer. Endeledd. Alt dette på begge sider. Har byttet det uten om Nedere bære arm. Den Sitter Dønn fast. =)

 

Værksted sa. Kunne bytte delene får meg, siden jeg har de. Og forstilling-kontroll instilling ca 3000kr. ?

 

Det med anlegge i bilen - Mente ikke att lysene blinker, Har en 3000watt Mono og 2600watt 6Ch. Focal. 3stykk 1,5farad. Lysene blinker ikke. Men de slutter og virke??

På armen som sitter fast spayer du skruene med litt kuldespray(skrue-løsner, eller hva den biltema boksen heter), bruk så en nøkkel du får en del moment med, da kommer den garantert.

Når lysene blir borte er det nok en annen elektrisk feil, men du kan jo sjekke om dette skjer ved bruk av anlegget, så får du evt utelukket det. Forøvrig "spiste" galanten vår slike H7 pærer, så er kanskje noe galt med elektronikken på disse bilene?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...