Gå til innhold

Endelig spotify til Iphone og Android


Anbefalte innlegg

No love for WM.

 

Skal ikke se bort fra at den kommer den 6'e oktober, da det plutselig blir litt lettere for Spotify å distribuere.

Jo, det ser jeg faktisk bort ifra. Spotify er ikke så lobotomerte som MS som tror at 5% av markedet holder (market = 6.5 only FAIL). De kan jo bare dumpe ut install filen som de har gjort med Android (i tillegg til Android Market)

 

De har heller ikke engang nevnt den, noe de har med symbian versjonen som er på vei. Jeg sier ikke at den aldri kommer, men jeg ser det ikke skje med det første.

 

Spotify på Android har aldri heller blitt nevnt. Det er kun iphone-utgaven som har blitt omtalt i forkant. Likevel ble iphone og android-utgavene sluppet samtidig. Så håpet er vel der fremdeles. Eller?

 

Eller kanskje de venter på at WM skal bli mer finger-vennlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spotify på Android har aldri heller blitt nevnt. Det er kun iphone-utgaven som har blitt omtalt i forkant. Likevel ble iphone og android-utgavene sluppet samtidig. Så håpet er vel der fremdeles. Eller?

 

Eller kanskje de venter på at WM skal bli mer finger-vennlig?

 

Jo, spotify for Android ble nevnt før iPhone-appen. Det var vel den første de viste en demo-video av. Derfor ble mange Android-brukere litt slukøret da det virket som om iPhone-appen plutselig skulle slippes først.

 

Edit: Første demovideo:

Endret av larseko
Lenke til kommentar

For å nevne alle tingene som har skjedd med spotify til mobil (tatt fra hukommelsen, så ingen datoer eller linker)

 

Først utlyste de stillinger til utviklere for Android, iPhone og S60. Dette er vel rundt et år siden.

Litt etter ble disse selvfølgelig tatt.

I februar (tror jeg) kom det en ganske uferdig demo til iPhone (er ikke sikker på om denne var offisiell, men tror det).

I mai kom det en offisiell, nesten ferdig demo til Android.

For litt over en måned siden sendte de appen til approval hos Apple (uten å si noe som helst om Android, annet enn at det var under utvikling, og uten å si noe som helst om S60)

For litt over en uke siden ble den approved. (Fortsatt uten å si noe mer om Android eller S60. Syns de burde gitt litt mer info)

For 2 dager siden ble den lansert for Android og iPhone, og det ble lagt ut en demo av S60.

 

Såvidt jeg har fått med meg har aldri noen andre enn disse tre plattformene i det hele tatt blitt nevnt.

Lenke til kommentar

http://wmpoweruser.com/?p=7527

 

“Mobile is our main focus and has been for six months,” Spotify founder and CEO Daniel Ek tells the Daily Telegraph. “We’ll be moving further in to that area as well.” He says the company will soon release an app for Symbian, and is working on versions for Research In Motion devices and Windows Mobile 6.5. “The iPhone and Android are two great platforms, but we want Spotify available on as many of the big platforms as possible,” he says.

 

Om det stemmer at de jobber med en versjon til 6.5, så ville det jo være naturlig at den kom i starten av oktober. Men, ingen logikk i at spotify bare skal funke til 6.5... men kanskje?

Lenke til kommentar
Genialt!

 

Men går det an å spille musikk mens iPhone er i lockscreen? Om telefonen ligger noen sekunder, slår skjermspareren inn og den går til lockscreen. Musikken stopper.

 

Ta deg tid til å jailbreake

 

installer backgrounder og Kirikae gjennom cydia.

 

Da kan du kjøre spotify i bakgrunnen og musikken stopper ikke :thumbup:

 

Dobbel klikk på home knappen så starter Kirikae (task manager)

Lenke til kommentar
Flott for Androidbrukere :) Fullstendig ubrukelig på iPhone når du ikke kan bruke telefonen til andre ting mens du hører på musikk.

 

Og jeg ler godt hver gang en fanboy sier at det er en fordel at iPhone ikke har multitasking :lol:

 

Lykke til med å få push-notifications til å fikse dette!

Android telefoner er det ferdig installert multitask progam, men stakkar oss iphone brukere

må installere dette selv :ohmy:

 

Men viss jeg går over til en android telefon kan jeg laste ned musikk til offline spilling

over 3g/edge nettet?

Ringe med skype over 3g/edge nettet?

(3g unrestrictor til iphone lurer programmer å tro de har wifi tilkobling)

 

Er nysjerrig på android telefoner (htc) men lurer litt på begrensningene.

Lenke til kommentar
Flott for Androidbrukere :) Fullstendig ubrukelig på iPhone når du ikke kan bruke telefonen til andre ting mens du hører på musikk.

 

Og jeg ler godt hver gang en fanboy sier at det er en fordel at iPhone ikke har multitasking :lol:

 

Lykke til med å få push-notifications til å fikse dette!

Android telefoner er det ferdig installert multitask progam, men stakkar oss iphone brukere

må installere dette selv :ohmy:

 

Men viss jeg går over til en android telefon kan jeg laste ned musikk til offline spilling

over 3g/edge nettet?

Ringe med skype over 3g/edge nettet?

(3g unrestrictor til iphone lurer programmer å tro de har wifi tilkobling)

 

Er nysjerrig på android telefoner (htc) men lurer litt på begrensningene.

 

Du kan synkronisere offline spillelister over alle typer nettverk ja, men dette er så vidt jeg husker skrudd av som default fra Spotify.

 

Skype er ute med en beta-klient til Android, jeg har ikke testet denne men i beskrivelsen på Market sier de: "Call from anywhere* WiFi or 3G no required", så det tolker jeg til at du også kan ringe over EDGE.

 

Ellers er det programmene selv som styrer om de skal bruke datatrafikk selv om telefonen kun har EDGE/3G/HSDPA dekning...

 

/Espen

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...