Gå til innhold

Annbefalt Skjermkort o/


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å henge med på forumet å få til det med hvilke skjermkort som er best til mitt bruk.

Jeg holder en finger på Radeon 9800 pro 256 mb pga god kvalitet i AA,AF og FSAA i forhold til GFFX 5900 ULTRA.

 

Jeg kjører amd system med XP3000+ cpu osv osv

Dette er en hovedsakelig GAME pc og har forøvrig DENNE Skjermen og skal kjøre konstant i 1600x1200/32

 

Dette er en skikkelig råtass av en lcd skjerm og skal ha tillsvarende skjermort til dette vidunderet.

 

Jeg setter Skjermbilde-kvalitet veldig høyt så jeg skal ha meg et kort jeg skal ha en god stund fremover.(God AA,AF og FSAA)

 

Jeg har lest at GFFX 5900 Ultra er raskere enn Radoen 9800 det er ikke noe å si på, men har også sett at bildekvaliteten er dårligere mht fsaa,aa og af)

 

Er det noen som har noen innvendinger i hvilke kort som er best for MEG og min skjerm i relativt høye oppløsninger osv så skriv i vei. Hjelp meg å bestemme meg for hvilke kort jeg skal satse på med grunn. Takker på forhånd for alle svar :) [/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tom's Hardware skal komme med en bildekvalitetsdedikert artikkel om ikke lenge, du kan vel kanskje vente inntil da?

As we mentioned above, we intend to follow up this article with a full image quality comparison article, which will compare floating-point and pixel shader performance and also focus on overall quality, FSAA quality and anisotropic filtering quality in real-world games. A prerequisite for such a test would be WHQL versions of both NVIDIA's Detonator FX and the upcoming Catalyst 3.4 from ATi, so we will have to wait until those become available.  

 

Hvis du tar en titt på artikkelen om FX5900, ser du at den denger 9800 Pro i enkelte ting. Personlig hadde jeg gått for et 9x00 Pro hvis jeg skulle kjøpt nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

FX kortet er raskere men ikke da bedre i skjermkvalitet.

 

Det er litt av poenget, hvis du leser artikkelen. Bildekvaliteten (altså AA og AF) er forbedret (i enkelte tilfeller, sterkt) i de nye driverene. Derav oppfølgerartikkelen med fokus kun på bildekvalitet.

 

Fra testene med de første FX-kortene, skal jeg saktens si meg enig i at Ati feiet gulvet med nVidia, nå er forskjellen mye mindre.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg vil anbefale deg Hercules 9700 pro, jeg prøvde først Sapphire men dette gikk heller dårlig,måtte returnere det fordi det var meget ustabilt,kortet hadde problemer med 8x AGP.

Jeg startet min kariere med nvidia baserte kort, men fant fort ut at ATI er mye bedre på det du ser på skjermen(det visuelle) og for meg er dette viktig. Mest for pengene Radeon 9700 pro

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor dette kortet selges? Norge, Europa, USA anywhere??????

 

jaha ...og du har følgt med siden du spør hvor man kan få kjøpt kortet,

tror ikke det.

er vel bare for at vi skal se hvor bra pc du har,og hvilket kort du skal kjøpe

virker som en skrytepost :lol:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor dette kortet selges? Norge, Europa, USA anywhere??????

 

jaha ...og du har følgt med siden du spør hvor man kan få kjøpt kortet,

tror ikke det.

er vel bare for at vi skal se hvor bra pc du har,og hvilket kort du skal kjøpe

virker som en skrytepost :lol:

 

 

Er du helt svidd i huet eller?

 

JEG er ute etter et skjermkort som dekker MINE BEHOV mht det systemet jeg har.

 

JEG VILLE HELLER KALLE DEG SJALU :grumpy:

 

Jeg er interresert i steder i utlandet som kortet kankje var til salgs allerede nå, men det ser ikke ut som om du LESER i det heletatt og ditt innlegg var barnslig og helt unyttig.

 

Når jeg sier hvilke skjerm jeg har sier det at det er en lcd skjerm (med skarp 2d grafikk om det betyr noe) som skal kjøre i 1600x1200/32 i full grafikk mht AA, AF og FSAA. Det du kaller skryt er det systemet jeg har lagt opp bare for å vite at det ikke er noe som kan gjøres bedre (amd + radeon?)

 

Det ser ikke ut som om DU har noe peiling på det det er snakk om her bare kommer med spydige kommentarer så neste gang hold deg utenfor om du ikke har noe fornuftig å komme med.

Lenke til kommentar
Gå for 9800pro 256mb hvis du har råd som du antagelig har. Tror kortet vil komme på det norske markedet en gang i juni. Ville bare ventet til da.  

Najs skjerm btw.

 

Håper virkelig det.

 

Har lest flere tester men får liksom ikke så mye ut fra de annet enn det samme som går igjen "Radeon er best bildekvalitet og Geforce er raskest"

Nå er det "bare" 70 mhz som skiller disse 2 kortene da (Radeon = 380 mhz & Geforce = 450 mhz)

 

Men takker for alle "fornuftige" svar :yes:

Lenke til kommentar

du som har venner i canada, og ser ut som du liker best ati best.etter dine innlegg.

du har sikkert allerede bestemt deg hvilket kort du skal ha.

 

men du sier :Er du helt svidd i huet eller?

 

JEG VILLE HELLER KALLE DEG SJALU

 

 

ser ut som du er veldig følsom.

 

går vel ann og komentere ditt innlegg uten fjorisprat.

Lenke til kommentar
[...blabla...]

 

Du bør seriøst feie for din egen dør først, ref. din første posting i tråden.

 

 

oki..skal innrømme at det er mye jeg ikke kan når det gjeller pc.

 

beklager,har vel litt sterke meninger om mye.

du har sikkert rett.

ok ! :oops:

Lenke til kommentar

Det er ikke første gangen jeg har fått slik "kritikk" og det er derfor jeg blir litt forbanna av å høre det samme om og om igjen.

 

Den skjermen jeg skal ha ble jeg annbefalt av flere it ingeniører og det har litt og si hvilke system en skal ha (prosessor, ram osv) og hvilke skjerm med hvilke oppløsninger en skal ha har MYE å si på skjerm kortet.

 

Jeg har ikke akkurat bestemt meg helt ennå det står mellom Radeon 9800 pro 256 mb DDR-II og GFFX 5900 ULTRA.

 

Som jeg nevnte her i emne holder jeg en tommel på Radoen kortet forde jeg har hørt at bildekvaliteten var en del bedre (AA, AF, FSAA osv)

 

Det jeg var på utkikk etter var eventuelle Videokvalitets tester som jeg fikk vite at Tom`s hardware snart kommer med og eventuelle meninger om disse 2 kortene.

 

Jeg ville lyge om jeg sa at jegt ikke er spent på min nye maskin, men jeg setter IKKE opp disse postene for å skryte for all del.

 

Jeg sier hva jeg har slik at folk kan danne seg et bilde av det jeg har og eventuelt komme med en annbefaling uten å komme opp i noen misforståeser i etterkant.

 

Jeg sitter nå med en maskin i deler og mangler kun 1 ting. Nemlig Skjermkort og det er derfor jeg er litt "desperat" å få vite når jeg kan få maskinen min komplett og siden det står at de radeon kortene med 256 mb DDR-II minne kommer i begrenset antall blir jeg litt ekstra desperat for å få prøve å funnet et slikt kort før de blir utsolgt :-?

Lenke til kommentar

Ja den skulle visst være helt rå.

 

Du får kjøpt skjermen hos absoluttdata Her og hos Officeshop Her

 

Jeg ga 13625 kr ca for den i en kampanjeperiode hos officeshop (billigst)...prisen er steget noen besjedne hundrelapper nå, men jeg fikk vite at denne skjermen skulle ha SYKT bra farge gjenngivelse, kontrast og ultra rask pixel respons så dette kan vel kalles en hardcore lcd gamer skjerm.... :yes:

 

Jeg har nå en 19" LG skjerm (crt) og kan si at denne Formac Skjermen på 20,1" virkelig utgir seg på størrelse med en 23" crt skjerm.

 

Den er knappe 3-4 cm tykk og helt RÅ ellers :wink:

 

flere specs får du også på www.formac.com

 

Jeg skulle gjerne gitt deg en "egen mening" om skjermen... men venter somsagt på skjermkort som har DVI inngang (pga skjermen har DVI utgang) så har ikke fått testen den ennå :o

Lenke til kommentar
Wow det er jo en dobbling av prisen de selger skjermen for i USA. Der er den priset til 1099 dollar som blir ca 8000 kroner.eller noe. Kan det lønne seg å kjøpe den rett fra dem istedet?

 

Det er nok ikke så lett nei.

 

Når du kjøper skjermen i USA(eller alle steder utenfor Norge) koster det flesk å ta den inn i Norge. Det kalles MOMS (24%)

 

regnestykket blir da:

 

8000 kr + 24% = 9920 + frakt som er rundt 500-1000kr for denne esken er STOR og TUNG selv for en lcd og være.

 

Med frakt og moms er vi oppe i rundt 11000 kr + postens avgifter for momshåndtering (150 kr) så er vi oppe i en totalsum i underkant av 11150 kr.

 

Og grunnen til at jeg kjøpte den i norge er forde:

 

1: Formac SHIPPER IKKE TIL NORGE og ingen av de andre avdelingene (selv ikke den i frankrike) sendte til norge. De eneste web butikkene som shipper til norge er de som er nesten dobbelt så dyr.(tro meg jeg strevde lenge med å prøve å finne en butikk innen formac som sendte til norge, men når ikke engang formac sin avdeling i frankrike sendte til norge ga jeg opp)

 

2: Når du kjøper den i norge kan du veldig enkelt returnere den til butikken om det skulle være noe galt med den osv istedefor å måtte sende den til usa (mye stress) osv.

 

Som du skjønner er det mye enklere og kankje også eneste mulighet å kjøpe den i norge :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...