Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med Hyosung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kjørte problemfritt ca 15 000 km, også plutselig en dag skjedde det... Motoren fusker, og hele sykkelen "låser" seg, virker som om det er null tenning. Husker ikke heelt, men er ganske sikker på at det skjedde FØR jeg bytta ut dyser, filter og drev, men ingen forandring etter jeg gjorde den original igjen... Før kunne jeg fint dra den til turtallssperra på 5. giret, i år har jeg ikke fått den over 10 000 omtrent, litt kjedelig på motorveien når jeg ikke ligger i mer enn 110-120...

 

Er ikke sikker på hvor mye mer den viser, men ligger vel noe rundt der, hvis du kjører originaldreving ligger du så og si nøyaktig i 50 på 5000 omdreininger i 5. gir, og 60 på 6000 osv. Skjekka ut dette med gps speedometer når jeg kjørte uten speedometer. Og vær forsiktig med å la sykkelen stå i regnvær. Kontroller at kabinettet til speedometeret er tett! Hehe...

Lenke til kommentar

Ja, fant ut at den viste rett fart i 5 gir, sjekka med fartskontroll.

Men fikk du mer effekt med dyse og filter? Får bare 115 på min.. Orginal dreving da.

Har selv noen ganger, rundt 9000 bare mistet tenning (?) Den ''hoster'' liksom, så fortsetter den. Har bare skjedd på full gass med passasjer, så kan da være det.

Kjøpte du den ny da? Var den omstendelig utkjørt, eller kaldstartet ofte?

Lenke til kommentar

Kan vel si at akselerasjonen er den samme, og toppfarten blir høyere, kan fint ligge på 10 000 og holde rundt 115-120, fått den opp i litt over 140 på flata, og 150 i nedoverbakke... Tror ikke du skal bekjymre deg før den er like ille som meg :p Regner med at det er en av coilene som begynner å ta kvelden. Men merkelig at den gikk helt fint etter jeg renset forgasseren med en sprayolje jeg fant, men det varte bare i 5 min... Sliter ellers også å komme meg over 10 000 før den blir ille, fusker ikke, men hører den ikke vil, og hvis jeg drar den til 10 noen ganger begynner den å fuske nesten over hele registeret, før jeg holder meg på lavt turtall en stund...

Lenke til kommentar

Vaska forgasseren i stad med bremserens, var først ingen forskjell, for så at den ble helt fin, bedre enn noen gang egentlig, men så tok det et par akselerasjoner før den ble som nå... Da vet ikke jeg lenger hva som skjer. Har også jorda ramma på nytt fra batteriet, hvis det hadde noe med tenning å gjøre. Har ikke prøvd å jorde alle punkter på nytt, men får gjøre et forsøk en annen dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...