Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slanking, hvor stort kaloriunderskudd?


bublizz

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gå ned i vekt, og og har satt opp en plan med et kaloriunderskudd på omtrent 1000 kalorier om dagen. Dette blir et kaloriunderskudd på omtrent 7000 kalorier i uka, altså nesten en kilo vektnedgang i uka. Men jeg lurer på om dette er for mye? Vil forbrenningen min stoppe helt opp? Hvor mye kaloriunderskudd om dagen anbefaler dere? Vet at det er lurt å ta det sakte, men siden jeg er en stor somlekopp har jeg ikke fått startet før nå og jeg har fått litt dårlig tid.

 

Noen som er så snille at de gidder å hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke noe ekspert på området, men 1000 kcal kommer til å tære en del på muskler, og du kommer nok til å bli ganske slapp om du går med et sånt underskudd over lengre tid. Vil heller anbefale deg 300-500 kcal per dag. Lykke til! :)

 

Okei, men jeg tror jeg ihvertfall prøver planen min inntil videre ihvertfall.. Hvis jeg blir slapp eller noe får jeg heller spise litt mer tror jeg.. ;p

Lenke til kommentar

Derfor kommer tilpassingen inn.

Det er fettfir kroppsmasse så man kan måle fettprosenten og få det nøyaktig. Det fungerer for alle bidybuildere/fitness, de treffer den vekta de har som mål på dagen.

 

Hvorfor skal det være så vanskelig for andre mennesker.

Det her har jeg holdt på med i 10 år og ikke møtt noen utfordringer på den fronten enda.

 

Går man ikke ned, eller går formye ned endrer man kcal opp eller ned med 2 pr kg , så tar det 3-4-5 uker maks å tune det inn før man ligger på beste underskudd.

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ingen ting av det dere skriver? 300? 500?

 

Gang vekten din med 28 så får du deff kcal.

Deretter følger man det en uke for å så gjøre justeringer.

Regn med å gå ned 0,5 til 1 kg i uka.

 

Og så veier man 90kg, så skal man ta 28x90=2520kcal den første uka

Neste uke blir da 28x89 om man har gått ned 1 kg, eller hva mener du med justeringer etterhvert?

Lenke til kommentar

Justeringene er ment etter resultatet.

2500 og etter en uke går man ikke ned, da kan det være at aktivitetsnivået er litt lavt osv så da kutter man til for eks 2300.

Så sjekker man igjen neste uke.

 

Når man treffer der man går ned min 0,5kg uka så holder man det tallet og ganger med kroppsvekten.

Da vil kcal synke uke for uke ja ellers så vil alt stoppe opp og man vil gå over til vedlikeholdskcal som er ca 33 kcal pr kg.

 

Det er bare punkt en å finne kcal.

Så skal de deles inn i protein, karb og fett med tanke på insulinrespons.

Eks her vil være 3g protein pr kg ( høyere en på bulk pga man vil beholde muskelmassen) 25-30% av kcal fra fett og resten karbs.

Og oppå det igjen må man trene styrketrening.

 

I teorien kutter man 500kcal i kosten pr dag og man trener for 500kcal pr dag som blir 7000kcal i uka som utgjør nesten en kg ned i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...