Gå til innhold

Burde jeg rappe(hiphop) eller rocke?


Glassflasken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rapping er det kuleste innen musikk du kan komme borti!

Velg rapping, bruk gitar og trommene til å lage fete sanger så kan dere fort bli kjente!

Ingen som jeg vet om har gjort det, eller gjør det. :)

 

Er det fordi de som driver med rap og slikt ikke kan spille instrumenter kanskje :tease:

 

Fra spøk til revolver har det vel vært gjort forsøk på rock og rap blandet i mang en sammenheng, uten at noen kan sies å gjort en veldig god jobb,

Lenke til kommentar

Ikke for å skryte (e.l)

Om jeg hadde fått en skikkelig tromme m/ gitar-beat hadde jeg tatt over.

Du må bare greie å flowe og holde deg innenfor tema. Kjøre på med multirim, punchlines o.s.v

 

Ikke begynn å lag sanger med engang! Øv deg først og fremst bare med trommer.

Endret av sebbedotno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI

Dersom du ikkje er heilt mongo og kan skrive smarte tekstar rappar du.

 

Er du mongo og kan spele nokre double stops og pentatoniske soloar spelar du rock.

Endret av Slettet-PMxZbwCI
Lenke til kommentar
Jepp, rage suger max! Jeg stemmer for at du/dere går for rock :)

Uenig! Rage against the machine er et av verdens kuleste band!

Men det er også det eneste bandet i verden som har klart å kombinere rap og rock på en bra måte.

Mange store band har prøvd uten stort hell. Linking Park, Faith No More, Limp Bizkit og flere...

 

Personlig synes jeg du burde velge rock fordi jeg liker det best selv, men du bør velge etter hva du liker best.

Jeg ser heller ikke problemet med at du holder på med begge dele, hver for seg vel og merke.

Lenke til kommentar

Hei,

Nå syntes jeg folk er way off topic. Musikksmak er subjektivt, og derfor kan det ikke diskuteres saklig.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan gjøre begge tingene? Mange artister har jo mange prosjekter. Jeg har spilt i tre band og vært gitarlærer, mens jeg gikk på skole. Det er jo bare litt prioriteringer.

 

Hvor kult er det ikke å ha et bein innenfor to stk store musikk sjangere?

 

Se på klovner i kamp som nå driver med yogafire!

Lenke til kommentar
*TITTELEN*

 

Jeg er vokalist i vårt uaktuelle band har 1 drit god gitarist. (kan spille litt selv også) en helt grei trommis også.

 

Men uaktive er vi fordi jeg må velge mellom hiphop rapping og vokalist i hiphop gruppe.. hva burde jeg? ; /

Hva legger du i uaktuelle og uaktive?

 

Det kan virke som jeg ikke er den eneste som har problemer med å forstå hva du mener. De andre her diskuterer relativt off-topic slik jeg ser det. Hva med å forklare litt mer i detalj hva du egentlig spør etter. Du er vokalist (i en gruppe?), du må velge mellom hiphop rapping (samme gruppen? solo? en annen?) og være vokalist i en (annen?) hiphop gruppe? Hvorfor kan du ikke gjøre begge deler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...