Gå til innhold

Kjøp av filserver uten disker (billig)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På følgende side ser jeg ingen ting som omhandler denne standalone-varianten du nevner: http://www.microsoft.com/windowsserver2008...s-overview.aspx

Tenker du på Standard Edition?

Som en kommentar til Linux så vil jeg si at jeg er en veldig GUI-basert person. CMD kan jeg takle, men jeg skjønner omtrent ingen ting av kommandoene i Linux. Derfor velger jeg i første omgang en 2008 server og ser heller på mulighetene for å leke meg litt med Vmware server (?)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Jeg skjønte heller ikke kommandoene i Linux da jeg begynte. Dvs, I og med at jeg starter min karriere i DOS, Netware og VMS verdenen så var det ikke helt ulogisk. Men jeg hadde tross alt 10 - 12 år med bare GUI siden den gang.

 

Nei, jeg sjekket ikke den siden. Men for for Server 2003 og 2008 selges det en produktpakke for mindre bedrifter som heter SBS, og som inneholder selve standardversjonen av server + en del tilleggspakker, blant annet ISA Server. Jeg regnet med tilsvarende pakking av produkter for 2008 R2. ISA Server har normal ikke hatt samme versjonsnummer som andre deler. Siste ISA Server er vel 2006,

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Min stemme går får Linux.

 

Nå i et lab miljø kjører jeg en ny server, billig sak til 2000kr, med 1GB ram(!), c2d cpu og 4x1TB disker i software raid 5, og 2x100GB disker i speil til system.

 

Til OS bruker jeg Openfiler, som er basert på en linux distro som heter rPath.

Denne installerer du med GUI, og bruker web-gui til å konfigurere den etterpå.

 

Veldig enkel og behagelig hvis du ikke vil sitte i shell å gjøre alt.

 

For min del skal jeg gå tilbake til Ubuntu igjen, siden Openfiler ikke har full støtte for Apple OS X, og fordi jeg liker å kunne tweeke litt på ytelsen. Noe som er vanskelig i Openfiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...