Gå til innhold

Problemer med mic på heaset


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et headset fra Koss, SB 45 som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Det har alltid fungert og aldri hatt noen problemer, men plutselig en dag jeg skrur på pc'en virker ikke mikrofonen. Jeg har ikke gjort noen forandringer, ingen i software eller hardware.

Så jeg lurer på om noen har en god forklaring på hva som kan ha skjedd, og evt også en løsning

 

Har ikke noe eksternt lydkort, eller noe lydkort som jeg vet om. Bruker SoundMax Integrated Digital HD Audio.

Lyd/mic har aldri vært min sterkeste side, så setter pris på alle tips

 

Prøvde i lydkort forumet, men der var det veldig dårlig respons så jeg prøver her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke selv å ha endret mic innstillingene for at de skal bli endret.

Det du skal gjøre er å kontrollere de først uansett, for enkelte programmer som for eksempel Skype opererer på egenhånd og forandrer som det passer seg og innstillingene kan bli liggende igjen.

 

Andre programmer gjør også samme sak så her må du gå nøye etter i sømmene, du burde også fått testet micen din i en annen maskin for å sikre deg at det ikke er ett hardware problem.

Lenke til kommentar

Har prøvd å skjekke alt av innstillinger ol, men ingen respons. Noen spesielle innstillinger jeg burde skjekke? Har brukt skype og alt funket fint de første gangene og nå bare virker den ikke lengre. Og siden mikrofonen alltid har virket ser jeg litt bortifra at det er et hardware problem, men skal prøve å få skjekket det ut så fort jeg har sjansen.

Setter pris på alle innspill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...