Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om skoletimer


fuzzyboots

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går andre klasse videregående ved en media og kommunikasjons linje i Telemark/Skien. Til nesten torsdag skal vi på foredrag om sosiale medier utenom tradisjonelle skoletimer (kl. 8-14/16) på en annen skole. For at flest mulig skal møte opp sa avdelingslederen vår at dette var obligatorisk, i bytte mot at vi får tiden vi egentlig skulle ha i undervisning fri. Jeg tror alternativet er å være på skolen, men uten ordentlig undervisning.

 

Spørsmålet er som følgende: Er dette lov? Har man lov til å kreve oppmøte før på dagen for de som nekter, dersom det er et fåtall. evt. én person? Har skolen lov til å gjøre slik dersom det er for underholdning? Fks. bowling (ut av hatten).

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er noen konkrete skillelinjer men at det dreier seg om skikk og bruk, og at slike avgjørelser eventuelt må klages inn til rektor eller fylkeskommunen.

 

Men hadde jeg vært deg ville jeg ha lagt saken død og møtt opp til undervisning. Dette kan høres ut som en klisje, men vi er faktisk jævla heldige for de sjansene vi får med dagens skole.

Endret av Barry White
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...