Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvem tilbyr T1 og T3 forbindelser til en overkommelig pris i Norge?

 

Joachim

 

Hva skal du med tradisjonell fastlinje? xDSL gjør samme nytten og er nok langt billigere. VDSL ligger vel på rundt 40 Mbit. En 2 Mbit SDSL-linje vil jo være raskere enn T1. Tror nok du ikke vil vite prisene på slike linjer en gang, undersøkte det for et par år siden, og det lå på mer enn jeg hadde på konto for å si det slik.

Lenke til kommentar
Men hvem tilbyr T1 og T3 forbindelser til en overkommelig pris i Norge?

 

Joachim

 

Hva skal du med tradisjonell fastlinje? xDSL gjør samme nytten og er nok langt billigere. VDSL ligger vel på rundt 40 Mbit. En 2 Mbit SDSL-linje vil jo være raskere enn T1. Tror nok du ikke vil vite prisene på slike linjer en gang, undersøkte det for et par år siden, og det lå på mer enn jeg hadde på konto for å si det slik.

 

xDSL linjer er alltid overbooket, derfor så er aldri båndbredden helt garantert, vi fikk et godt eksempel på dette med NGT sin stress test.... 8)

Skal man hoste ting som er avhenige av konstant strøm av data som bruker en viss båndbredde kan det være en del bedre med fastlinje. Men hva en privat person skal med dette er et veldig godt spørsmål...... :shrug:

Lenke til kommentar

Hva skal du med tradisjonell fastlinje? xDSL gjør samme nytten og er nok langt billigere. VDSL ligger vel på rundt 40 Mbit. En 2 Mbit SDSL-linje vil jo være raskere enn T1. Tror nok du ikke vil vite prisene på slike linjer en gang, undersøkte det for et par år siden, og det lå på mer enn jeg hadde på konto for å si det slik.

 

Hvor mye koster da? Jeg skulle likt å vite for jeg har ikke tilgang til DSL. Ingenting annet heller, og satelitt er for kjipt i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

E1 og E3 er de europeiske variantene av T1 og T3. T1/T3 brukes i nordamerika (og muligens noen andre steder i verden). Her i Norge så bruker vi E1/E3.

E1/E3 har høyere kapasitetet enn T1/T3 noe som henger sammen med at de benytter flere kanaler enn enn de amerikanske variantene.

F.eks en E1 tilsvarer 2mbit mens en T1 tilsvarer 1.544mbit.

Lenke til kommentar

Fra firstmile.no sine hjemmesider:

Priser, Internett privat

 

ADSL

1024/640 Pr. måned 495.-

2048/640 Pr. måned 695.-

4096/640 Pr. måned 995.-

 

SHDSL

1024/1024 Pr. måned 695.-

2304/2304 Pr. måned 895.-

 

VDSL

5000/5000 Pr. måned 1295.-

12500/6250 Pr. måned 1595.-

 

I tilegg kommer en installasjonsavgift på kr. 1500.- Denne inkluderer en 'Gjør det selv' pakke.

 

Alle priser er inklusive mva.

 

12500/6250 burde vel holde?

Men firstmile har ikke spess bra dekningsområde da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...