Gå til innhold

Acer Aspire 5935g tråden!


Thel

Anbefalte innlegg

Du kan jo alltids koble maskinen opp mot en ekstern skjerm hvis du vil ha høyere oppløsning enn native.

 

 

Har en ny Acer Aspire med Nvidia GeForce GT 240M.

Har også en Samsung 40" 5-serie.

 

Problemet er som følger:

Når jeg kobler PCen til TVen med HDMI så får jeg både bilde og lyd opp på TV (klonet modus).

Problemet er at av og til, veldig uregelmssig, brytes signalet på en slik måte at TV'n blir svart i ett sekund, og bildet og lyden kommer tilbake i løpet av 2 sekund. Akkurat som om man skifter kanal.

 

Jeg tror at signalet fra skjermkortet brytes slik at TV'n ikke registrerer at det er noe signal, og derfor "blacker" den ut, slik den gjør hvis man feks skrur av spillemaskin, dekoder osv... Mulig dette er et driverproblem. Mange som har opplevd problem med nevnte skjermkort og Win 7, 64-bit.

 

Er jo helt utrolig irriterende å få slike brudd hele tiden, hvertfall 1-2 ganger per. minutt.

 

Jeg har PS3 koblet med samme kabel, og da er det aldri avbrudd.

Så kabel er utelukket.

 

Noen som har en idé?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 5935g laptoppen og er storfornøyd. men en ting jeg lurer på... når jeg installerte vista så har jeg fått 32 bit. lurer på hvordan få 64bit? og når win 7 kommer får jeg da 64bit?

 

og en liten ting til. når jeg kobler pcen til min philips 32" tv så fungerer alt helt fint bortsett fra volum knappen på dataen. den slutter å virke helt til jeg restarter dataen =\

Lenke til kommentar
Har 5935g laptoppen og er storfornøyd. men en ting jeg lurer på... når jeg installerte vista så har jeg fått 32 bit. lurer på hvordan få 64bit? og når win 7 kommer får jeg da 64bit?

 

og en liten ting til. når jeg kobler pcen til min philips 32" tv så fungerer alt helt fint bortsett fra volum knappen på dataen. den slutter å virke helt til jeg restarter dataen =\

 

Hallo! Så du sier hvis jeg bestiller denne pcen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491

Der er det link, da får jeg 32 bit opperativsystem? Da får man jo ikke utnyttet de 4 gig ram.

Og en ting til... er det trådløst internett på den? som det pleier å vøre på bærbare?

sånn at jeg kan få god nettverks forbindelse? :)

Lenke til kommentar
Har 5935g laptoppen og er storfornøyd. men en ting jeg lurer på... når jeg installerte vista så har jeg fått 32 bit. lurer på hvordan få 64bit? og når win 7 kommer får jeg da 64bit?

 

og en liten ting til. når jeg kobler pcen til min philips 32" tv så fungerer alt helt fint bortsett fra volum knappen på dataen. den slutter å virke helt til jeg restarter dataen =\

 

Hallo! Så du sier hvis jeg bestiller denne pcen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491

Der er det link, da får jeg 32 bit opperativsystem? Da får man jo ikke utnyttet de 4 gig ram.

Og en ting til... er det trådløst internett på den? som det pleier å vøre på bærbare?

sånn at jeg kan få god nettverks forbindelse? :)

 

Ja seff er det trådløst internett :p det fungere meget bra iforhold til min erfaring. Jeg tror det er jeg som har gjort noe gale for å få 32bit. Har egentlig ikke peiling på sånt. Derfor jeg spurte ;)

 

Lurer og på om noen kan hjelpe meg med å få miccen til å fungere skikkelig. Mye skurring osv. i ventrilo.

Lenke til kommentar

Ok, nå fikk jeg det til! Etter uendelig mange timer med fjasing frem og tilbake.

 

Nvidia driver til gt 240m - Win7 x64 step by step

 

Lastet ned driver & "INF Modified" herfra:

http://forums.laptopvideo2go.com/topic/250...a-64bit-nvidia/

 

1. Uinstallerte "Standard Vga Graphics Adapter" (Var vel det Win7 gjenkjente 240m'en som) eller hva det het fra "Device Manager".

2. Valgte "Descrete" graphics i bios

3. Startet opp i Safe mode og installerte driver + INF Modified

4. Rebootet. Voila.

Endret av nasty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...