Gå til innhold

Acer Aspire 5935g tråden!


Thel

Anbefalte innlegg

Har W7 64 bit og null problemer med Dvd spilleren...

 

Har du kjøpt W7 nå? Jeg har ihvertfall problemer med DVD spilleren i W7 RC Build 7100 som kom i våres en gang.

 

Spilleren vises noen ganger, og noen ganger ikke. Og noen ganger den vises, så henger PCen seg når jeg trykker på den.

 

Men den fungerer alltid til å reformaterer maskinen, så det er ikke en mekanisk feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hunden har tygd over ledningen til laderen. Noen som vet hvor man kan få tak i ny eller tilsvarende? Liteon PA-1900-34 som følger med maskinen finner jeg ikke noen plasser. Og dersom jeg må finne et alternativ så vet jeg ikke størrelsen eller type av plugg inn i datamaskinen.

 

Lefdal sa de kunne spesialbestille for meg men de sa det godt kunne koste over 700 kr. Det var litt overkill for min del.

Lenke til kommentar
Hunden har tygd over ledningen til laderen. Noen som vet hvor man kan få tak i ny eller tilsvarende? Liteon PA-1900-34 som følger med maskinen finner jeg ikke noen plasser. Og dersom jeg må finne et alternativ så vet jeg ikke størrelsen eller type av plugg inn i datamaskinen.

 

Lefdal sa de kunne spesialbestille for meg men de sa det godt kunne koste over 700 kr. Det var litt overkill for min del.

 

Sjekk mpx.no eller tilsvarende, de skal ha en "standard" acer lader som skal passe til

?alle?, men koster nok 700kr. hvis det er for dyrt så sjekk ebay elelr google

Lenke til kommentar
Er denne å anbefale? Acer Aspire 5935G Intel T6600

15.6" 4GB 320GB GF GT240 HDMI Win7HP

http://www.microplex.no/WebPages/Produkt/P...20Intel%20T6600

 

Ser den koster ca. 1000,- mindre enn Acer Aspire 5935G CPT2 T6500 GT 240M

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...2&__redir=1

 

Hvorfor er T6600 billigere enn T6500? Hvilken ville dere gått for?

Jeg vurderer selv PCen. Nei, det er klart det ikke henger på greip! T6600 er det beste du får. Neste "hakk" prosessor er en P8700. Men her koster fornøyelsen mer, pluss at Aceren det er snakk om ikke leveres med dette. Altså snakker vi om den beste konfigurasjonen til denne Aceren. GT 240M er også det beste grafikk kortet som leveres til serien (av det jeg har sett).

 

Tro meg, jeg har lest meg veldig opp på dette de siste 24 timene! Bruk gjerne denne siden når du søker etter PC, her kan du se hvordan CPUene og GPUene presterer i virkeligheten. Det er jo ingen "bibel" eller "100% sannhet", så du skal ikke følge tallene blindt. Men det gir deg svært god og nyttig info! Passmark.

 

Men skal rett være rett, så kan du få en litt "bedre" konfigurasjon enn den du linket til. Altså med 500GB harddisk i stede for 350GB. Det til samme pris. Både PSData.no og MPX skal ha denne konfigurasjonen.

 

Jeg vurderer altså enda hva jeg skal kjøpe. Denne Acer maskinen har neppe verdens beste byggekvalitet eller design. Etter test gjort på Dinside (uten at jeg kan huske i farten at det var akkurat på den siden) - så skal Aceren visstnok støye litt mer enn ønskelig. Helt sikkert et bra kjøp, men spørsmålet er om det finnes bedre!? Pcen jeg skriver på nå er Acer. Veldig fornøyd med denne 3 år gamle bærbare. Men byggekvaliteten og designet er labert. HP, Asus mm. kan sikkert gi en langt bedre kvalitetsfølelse, men spørsmålet er jo om det finnes like gode maskiner for prisen!

Lenke til kommentar

Nå har jeg også problemer med DVD-rommen. Er som noen andre nevnte tidligere, har ikke hatt noen problemer med formatering, så er jo ikke mekanisk feil. Noen ganger lister den ikke opp dvd-romen under Computer, mens andre ganger gjør den, jeg trykker, det tar 5 minutter, og jeg får en feilmelding.

 

Noen som vet om en fin fiks?

 

Kjører win7 professional 32bit

Lenke til kommentar

Fikk pcen igår:) Skriver på den nå. Men det er en ting som er irriterende. På MPX sin hjemmeside sto det at det er 64-bit OS, mens denne har 32!

 

 

Generelt

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, subwoofer, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Innebygd sikkerhet Fingeravtrykksleser

Bredde 38.2 cm

Dybde 27.4 cm

Høyde 4 cm

Vekt 3 kg

Prosessor

Prosessor Intel Core 2 Duo T6500

Multi-Core-teknologi Dual-Core

64-bits databehandling Ja

Brikkesett type Mobile Intel PM45 Express

RAM

Installert størrelse 4 GB / 4 GB (maks.)

Teknologi DDR3 SDRAM - 1066 MHz

Produktformfaktor SO DIMM 204-pins

Konfigurasjonsfunksjoner 2 x 2 GB

Diskkontroller

Type Serial ATA

Serielt ATA-grensesnitt Serial ATA-150

Lager

Harddisk 500 GB - Serial ATA-150

Optisk lagring

Type DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - integrert

Kortleser

Type 6 i 1-kortleser

Støttede flashminnekort SD Memory Card, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, xD-Picture Card, MMCplus

Skjerm

Skjermtype 15.6" TFT

Maks. oppløsning 1366 x 768 ( WXGA )

Bredskjerm Ja

Fargestøtte 24-bit (16,7 millioner farger)

Egenskaper LED-bakgrunnsbelysning, CineCrystal, 60%-fargeskala

Video

Grafisk prosessor / leverandør NVIDIA GeForce GT 240M

Videominne 1 GB

Lyd

Lydutgang Lydkort

Tilpassede standarder Dolby Digital Live, Dolby Pro Logic IIx, High Definition Audio, Dolby Home Theater

Lydinngang Stereomikrofon

Notebook-kamera

Kameratype Integrert

Inngangsenhet(er)

Type Tastatur, touchpad

Egenskaper Innebygget numerisk tastatur

Nettverkstilknytning

Nettverkstilknytning Nettverksadapter

Trådløs LAN-støtte Ja

Datakjedeprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR

Egenskaper Acer SignalUp

Tilpassede standarder IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, Wi-Fi CERTIFIED, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0

Ekspansjon / Tilkoplinger

Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 2 ( 0 ) x minne - SO DIMM 204-pins ¦ 1 ( 1 ) x ExpressCard/54

Grensesnitt 3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A ¦ 1 x audio / video - HDMI - 19-pin HDMI Type A ¦ 1 x fjernkontroll - infrarød ¦ 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x lyd - SPDIF-utgang/hodetelefoner/utlinje - stereo minijack 3,5 mm ¦ 1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm ¦ 1 x lyd - line-In - minijack 3,5 mm ¦ 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45 ¦ 1 x Lagring - eSATA - 7-pin ekstern seriell ATA

Diverse

Egenskaper Sikkerhetslåsspor (kabellås solgt separat), administratorpassord, systempassord, wake on LAN

Tilpassede standarder ACPI 3.0

Strømforsyning

Strøminnretning Ekstern

Påkrevd nettspenning AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Operativsystem / Programvare

OS Medfølger Microsoft Windows Vista Home Premium

Programvare Acer Launch Manager, Acer Backup Manager, Acer PowerSmart Manager, Acer Recovery Management, Acer GridVista, Adobe Reader, Acer Arcade Deluxe, Acer Bio-Protection, Acer Crystal Eye, Acer GameZone, Acer Instant-on Arcade, Microsoft Works 9.0, Microsoft Office 2007 Home and Student Edition (60-dagers prøve), NTI Media Maker, Acer Video Conference Manager featuring VQE, McAfee Internet Security Suite (60-dagersprøve)

Miljøstandarder

EPA Energy Star-samsvar Ja

Fabrikantgaranti

Service og støtte 1 års garanti

Service- og støttedetaljer Reisegaranti - 1 år

 

Lenke til kommentar

Har et ganske merkelig problem :hmm: Jeg kan ikke endre på lysstyrken etter oppstarten. Altså, det som skjer er at rett etter at oppstarten er ferdig og jeg (viss jeg er rask nok) har logget meg inn blir skjermen plutselig helt svart i rundt 2 sek. Etter dette kan jeg ikke forandre lysstyrken.

 

Må være noe med skjermkortet å gjøre, men finner liksom ikke helt ut av dette. Noen som har et godt råd? :) (Klarer meg fint uten, men er liksom litt irriterende)

Lenke til kommentar
Har et ganske merkelig problem :hmm: Jeg kan ikke endre på lysstyrken etter oppstarten. Altså, det som skjer er at rett etter at oppstarten er ferdig og jeg (viss jeg er rask nok) har logget meg inn blir skjermen plutselig helt svart i rundt 2 sek. Etter dette kan jeg ikke forandre lysstyrken.

 

Må være noe med skjermkortet å gjøre, men finner liksom ikke helt ut av dette. Noen som har et godt råd? :) (Klarer meg fint uten, men er liksom litt irriterende)

 

Maskinen står sannsynligvis i power-saving modus istedet for performance. Se etter noe sånt som Acer Performance Center etc. blant programmene.

 

Eventuelt prøv FN+Piltast opp/ned for å justere lysstyrken manuelt.

Lenke til kommentar
Har et ganske merkelig problem :hmm: Jeg kan ikke endre på lysstyrken etter oppstarten. Altså, det som skjer er at rett etter at oppstarten er ferdig og jeg (viss jeg er rask nok) har logget meg inn blir skjermen plutselig helt svart i rundt 2 sek. Etter dette kan jeg ikke forandre lysstyrken.

 

Må være noe med skjermkortet å gjøre, men finner liksom ikke helt ut av dette. Noen som har et godt råd? :) (Klarer meg fint uten, men er liksom litt irriterende)

 

Maskinen står sannsynligvis i power-saving modus istedet for performance. Se etter noe sånt som Acer Performance Center etc. blant programmene.

 

Eventuelt prøv FN+Piltast opp/ned for å justere lysstyrken manuelt.

 

Har nok prøvd begge deler du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...