Gå til innhold

Acer Aspire 5935g tråden!


Thel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må en gjøre noe fancy for å få laptopen til å støtte switchable graphics med de nye driverene fra acer?

Jeg har installert de NVidia driverne som Acer nettopp har lagt ut, og det ser ut til å fungere riktig. Jeg fikk riktignok en warning om driverne fra installasjonen, men valgte å fortsette. Jeg kan nå trykke på den knappen øverst til høyre for tastaturet og kan switche mellom Intel og NVidia grafikkort.

 

Jeg bruker Windows 7 Home Premium 32bit.

Lenke til kommentar
Må en gjøre noe fancy for å få laptopen til å støtte switchable graphics med de nye driverene fra acer?

Jeg har installert de NVidia driverne som Acer nettopp har lagt ut, og det ser ut til å fungere riktig. Jeg fikk riktignok en warning om driverne fra installasjonen, men valgte å fortsette. Jeg kan nå trykke på den knappen øverst til høyre for tastaturet og kan switche mellom Intel og NVidia grafikkort.

 

Jeg bruker Windows 7 Home Premium 32bit.

Fant den driverene av seg selv, eller lastet du dem ned manuelt?

 

Og er det egentlig noen merkbar endring på batterilevetiden med integrert vs nvidia-kortet? Synes nemlig jeg har veldig god batteritid nå, selv om jeg utelukkende kjører gt240m-kortet.

 

 

hurtley: http://www.acer.com/windows7upgrade/

Du får operativsystemet gratis, men må vel betale ca. 130kr i frakt.

Endret av hli
Lenke til kommentar
Fant den driverene av seg selv, eller lastet du dem ned manuelt?

Lastet ned de driverne som manglet i Windows 7 installasjonen fra Acer support siden...

 

Vet ikke om det finnes mange forskjellige 5935G modeller, men for den modellen jeg har med NVidia 240M grafikkort lastet jeg ned og installerte følgende:

 

Jmicron Card Reader Driver 1.00.32.01

ENE CIR Driver 2.7.3.519

EGISTEC Fingerprint Driver 6.2.56

NVidia VGA Driver 7.5.11.8615

Lenke til kommentar
Ok, nå fikk jeg det til! Etter uendelig mange timer med fjasing frem og tilbake.

 

Nvidia driver til gt 240m - Win7 x64 step by step

 

Lastet ned driver & "INF Modified" herfra:

http://forums.laptopvideo2go.com/topic/250...a-64bit-nvidia/

 

1. Uinstallerte "Standard Vga Graphics Adapter" (Var vel det Win7 gjenkjente 240m'en som) eller hva det het fra "Device Manager".

2. Valgte "Descrete" graphics i bios

3. Startet opp i Safe mode og installerte driver + INF Modified

4. Rebootet. Voila.

 

Installerte 64 bit igjen og gjorde dette, funka som bare det! Deilig å ha 4GB RAM igjen :D

Lenke til kommentar
Jeg får ikke funnet dvd-driven min etter å ha lagt inn windows 7 64-bit.

 

Noen tips?

 

Jeg sliter med samme problem, men har dessverre ingen løsning. Jeg har ikke bare hatt problemet i W764, men også i 32. Reformaterte og la inn W7 før jeg en gang prøvde Vista som var på maskinen da jeg fikk den så jeg vet ikke om W7 er problemet.

 

Det som skjer hos meg er at jeg finner den innimellom, virker som om det kommer ann på humøret på maskinen. La inn 64 bit i går, og da fungerte den til det, men jeg fant den ikke i Windows.

Lenke til kommentar

Er ute etter ny laptop nå å. Og synes denne ser veldig bra ut. Eneste er at jeg skulle gjerne hatt større CPU enn 2,1. Da den jeg har nå som er halvannet år har det samme.

Men dette er vel en bedre CPU og holder vel 2 år til?

 

Har også sett på Multicom Xishan W760, det med i7 cpu, og et Radeon HD 4570 kort, men finner ikke no info, review, test eller diskusjon om den så er litt usikker.

Og da etter å laget mine egne speccs så havner den over 10k, mens Acer sin ligger på 7600.

 

Noen som kan komme med pros/cons?

 

Har nå en HP dv6840 med T8100 CPU og 8400m GPU så blir jo en oppgradering uansett.

Lenke til kommentar
Er ute etter ny laptop nå å. Og synes denne ser veldig bra ut. Eneste er at jeg skulle gjerne hatt større CPU enn 2,1. Da den jeg har nå som er halvannet år har det samme.

Men dette er vel en bedre CPU og holder vel 2 år til?

 

Har også sett på Multicom Xishan W760, det med i7 cpu, og et Radeon HD 4570 kort, men finner ikke no info, review, test eller diskusjon om den så er litt usikker.

Og da etter å laget mine egne speccs så havner den over 10k, mens Acer sin ligger på 7600.

 

Noen som kan komme med pros/cons?

 

Har nå en HP dv6840 med T8100 CPU og 8400m GPU så blir jo en oppgradering uansett.

 

2.1Ghz holder i massevis. GPU er det klart det viktigste og vil være flaskehalsen i de aller fleste spillene uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...