Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp,Artifacts med Geforce GTX 275!


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne gitt denne en desp bump.

 

Jeg har nøyaktig samme problem i wow som på skjermbilde til OP. Mitt blir fort verre og kræsjer under XP, men virker å komme seg ut av det under Win7.

 

Har Asus gtx275 selv.

 

Fant man noensinne noen løsning på dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bumper denne i tilfelle noen enda ikke har fått orden på problemene sine.

 

Som nevnt tidligere er oppdaterte driver et must og et kjølig kabinett er EKSTREMT viktig for å unngå overoppheting av disse kortene ved load. Jeg kjører selv på 2x GTX 275 fra Gainward uten noen som helst problemer av noe slag i Windows 7 64 bit. Spillene jeg har testet etter jeg satt inn kort #2 er GTA IV, Torchlight, Modern Warfare 2, Bad Company 2 Beta, Crysis og Far Cry 2 uten at jeg har merket problemer av noe slag i noen av spillene. Det første kortet har jeg hatt siden juni ifjor og aldri merket noen problemer med det.

 

Mine GTXer setter opp viftehastigheten automatisk ved load (standard viftehastighet er 40%) og viften skalerer hastigheten iforhold til å holde en maksimal temperatur på 75 grader (load (skjer automatisk)).

 

Det dere evt. bør sjekke er at dere ikke at har køddet til noe viftestyring på egenhånd eller slike ting. Overklokking er heller ikke noe særlig hvis dere har et varmt kabinett eller ikke har ettermontert andre kjøleløsninger. Litt går an, men skal ikke mye til før det blir for varmt. Varme og overklokking er stort sett de største synderene når det kommer til artifacts i spill såvidt meg bekjent. Støv kan også forårsake nedsatt viftehastighet/luftflyt og det bygger seg også opp en god del varme dersom kortene er dekt med støv på oversiden av PCBen.

 

GPU-Z er et fint lite verktøy for å sjekke temperaturer på kortene. Last ned her.

 

Kjøp gjerne en boks trykkluft og blås PCen og viftene frie for støv hvis dere finner mye av det når dere åpner kabinettet.

 

Idle tempen på kortene mine ligger på henholdsvis 51 og 48 grader sharp ved 40% viftehastighet. Kabinettet jeg bruker er et Antec 902 med 3x 120mm og 1x 200mm vifter som alle går på minimum hastighet.

 

Hvis problemene fortsetter selv etter dette ville jeg nok ha sendt kortet tilbake og fått et nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...