Gå til innhold

Salg av fake(uekte) klær.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke det bare å rapportere dette til QXl/Finn. Omfanget begrenser seg fort dersom de ikke får solgt det.

 

Så enkelt burde det nok ideelt sett vært. Men av erfaring har det vist seg at det ikke er så lett for disse nettstedene å fjerne slike annonser. Jeg kan bare spekulere i hvorfor det er slik; noen grunner kan jo være at det er et bevisspørsmål. Det er ingenting som taler imot at noen kan selge "ekte vare" til ekstremt lave priser, med dette mener jeg at en lav pris isolert sett ikke er bevis nok for å fastlegge av varen er uekte.

 

Videre vil selvsagt også nettstedene miste (sannsynligvis) svært mange "selgere" (les: svindlere) som for deres del gir god inntekt for dem. Det vil rett og slett være ugunstig for dem å fjerne alle slike annonser. Dette må ses i sammenheng med det vanskelige bevisspørsmål.

 

Det vil også vært svært ressurskrevende for nettstedene å behandle alle annonser med falske varer, ettersom det sannsynligvis kreves en god del arbeid grunnet forholdene nevnt over

 

Dette er som sagt ren spekulasjon fra min side, men kan muligens være hensyn av noe interesse.

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Haha. QXL bryr seg stort sett nada om det. Har forsøkt å rapportere MANGE fake armbåndsur, men har ennå tilgode å se at noen av auksjonene blitt stengt. "Money talks" der i gården...

 

Og her har det vært snakk om auksjoner der det står i klartekst at det er fake eller "replica".

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...