Gå til innhold

Endring av navn, vanskligheter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har lyst til å endre etternavn fra lervik til x, hva slags konsekvenser tror dere at dette medfølger i arbeidslivet?

Du vil bli betraktet som useriøs og umoden. Du vil derfor få store vansker med å få deg jobb eller, hvis du allerede har jobb, med å avansere.

Skrevet

Nei, herrelighet, hvorfor skulle det få noen konsekvenser? Det vil i hvertfall være mange mennesker der ute som vil slite da i såfall, med tanke på at mange av dem skifter etternavn etter de har giftet seg.

Skrevet

Kva er grunnen til at du vil heite X til etternavn? Noko problem skulle det vel ikkje være, med unntak av komplikasjoner i tilfeller der folk ikkje forstår at X er etternavnet ditt, noko som er forståeleg.

Skrevet

Jeg har lyst til å skifte etternavn fordi hele navnet mitt høres stiligere ut med X på slutten.

Bortsett fra det har jeg ikke så mye tanker rundt hvorfor jeg vil ha X til etternavn.

Skrevet
Jeg har lyst til å skifte etternavn fordi hele navnet mitt høres stiligere ut med X på slutten.

Bortsett fra det har jeg ikke så mye tanker rundt hvorfor jeg vil ha X til etternavn.

Med X som etternavn til de fleste betrakte deg som en idiot, både arbeidsgivere og folk ellers.

Kan du ikke bare begynne å kalle deg for det, uten å formelt skifte navn, som fks. Mini Jacobsen eller Stompa?

Skrevet
eneste jeg kan tenke meg er at du må få nytt førekort, bankkort, pass osv. Samt informere om navneskifte til banker osv.

Han må først få nytt bankkort, så skal han informere banken om navneskifte?

Skrevet

Alle bedrifter som får navn og adresseoppdateringar frå folkeregisteret vil oppdateres automatisk, så banken treng ein ikkje informere.

Skrevet
Alle bedrifter som får navn og adresseoppdateringar frå folkeregisteret vil oppdateres automatisk, så banken treng ein ikkje informere.

oki. da har jeg lært noe i dag også :D

Skrevet

Kjør på, men husk at alle folk du møter fra den dagen du bytter navnet ditt kommer til og få et førsteinntrykk av deg som ikke er helt ideelt, jeg vet iallefall hva jeg hadde tenkt om jeg hadde møtt en som het X til etternavn. Jeez.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...