Gå til innhold

BK: skummelt? trollsk?


jimdidr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes bildet er veldig fint og at det er litt trolsk. Liker spesielt linjene i fjell og skog og lyset :)

 

To små ting:

 

- Det lyse partiet i himmelen trekker litt oppmerksomhet og sammen med "skystreken" over tar himmelen litt mye oppmerksomhet synes jeg.

 

- I trærne nede til høyre er det noen hvite flekker/støy som irriterer litt.

 

 

Kanskje det blir enda bedre hvis du cropper litt av himmelen, noe i retning av et mer klassisk panoramaformat, og får fiksa på støyen nede til høyre ?

 

PS: Har du EXIF på dette ?

Lenke til kommentar

Skal vi se.

 

EXIFen sier

Iso 100

70mm

F4. (skulle vært 5.6 :p )

 

"støyet" ser it til å være refleksjoner fra dugg på treet. :p

Det er ingen unskyldning for jeg kunne jo burnet de bort, men bildet er i all hovedsak bare RAW konvertert... er dog glad for input jeg hadde nok ikke tenkt det var dumt.

post-147000-1251845735_thumb.jpg

 

Jeg blir mer og mer enig med deg om skyene etter jeg prøvde å croppe bilde, men det virker litt sammen presset kanskje?

 

post-147000-1251846077_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Heh, lurte på om det var vannrefleksjoner ja :)

 

Enig at det kanskje blir litt trangt ved å kutte så mye i toppen. Hva med å kutte sånn at den lyse himmelflekken blir helt i overkant ?

 

I all hast, noe sånt kanskje:

 

post-68278-1251858849_thumb.jpg

 

Jeg har satt ned eksponeringa med 0,8, kjapt klona vekk de glimtene nede til høyre og kutta.

Si fra hvis jeg skal fjerne det selvfølgelig.

 

Jeg synes bildet fungerer bedre nå enn originalen selv om flekken fortsatt er med, men beste hadde kanskje vært et ordentlig panorama med 2-3 bilder satt sammen og kutta oppe ?

 

Edit: Og ja, litt mer dybdeskarphet hadde gjort seg :p

Endret av McCabre
Lenke til kommentar
Heh, lurte på om det var vannrefleksjoner ja :)

 

Enig at det kanskje blir litt trangt ved å kutte så mye i toppen. Hva med å kutte sånn at den lyse himmelflekken blir helt i overkant ?

 

I all hast, noe sånt kanskje:

 

post-68278-1251858849_thumb.jpg

 

Jeg har satt ned eksponeringa med 0,8, kjapt klona vekk de glimtene nede til høyre og kutta.

Si fra hvis jeg skal fjerne det selvfølgelig.

 

Jeg synes bildet fungerer bedre nå enn originalen selv om flekken fortsatt er med, men beste hadde kanskje vært et ordentlig panorama med 2-3 bilder satt sammen og kutta oppe ?

 

Edit: Og ja, litt mer dybdeskarphet hadde gjort seg :p

Hei, jo det kan vell funke. Men jeg tenker det blir litt for åpen avsluttning på bilde. Skyene omringer i originalen, men jeg ser hvordan den tar oppmerksomhet.

 

Jeg lurer på hvordan dette hadde blitt om jeg hadde brukt pola-filter :p men er nok too late å tenke sånn prøver det til neste år :p

 

Jeg tror det beste hadde vært om jeg hadde begynt å Photoshoppe skikkelig på dette bildet, nå har jeg bare framkalt det i RAW konverteren.

 

Tommelom: Takk.

 

Boos: Det var hva jeg prøvde, takk :)

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...