Gå til innhold

Får ikke start! [haster]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Plugg ut strømmen til alle harddisker og cd-rom.

- Fjern oxo strømen til floppy(Diskett-stasjon).

- Prøv om maskinen starter da. (Kan være kortslutning i en av komponentene)

Merk deg at maskinen kan komme til å starte opp, og den vil jo seff. ikke finne noen harddisk,cd-rom og floppy.

 

Hvis dette ikke funker, har du nok et halveis dødt hovedkort.

 

Det kan også være strømforsyning, men da ville ikke LED`n lyse...

 

Hadde montert en selv-mekka kabinettvifte en gang, og da skjedde akkurat det du sier her nå. Da var det kortslutning mellom + og - til vifta :lol:

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å koble power ledingen feil vei. Derimot kam power-led og hdd-led kobles feil vei slik at det ikke lyser, men dette har ikke noe å si på om den starter eller ikke.

 

Har mest tru på at du har satt ledningen på feil sted eller at det er andre årsaker til at den ikke starter. Dersom det er noe diagnistiks av noe slag så sjekk i manualen for hva de betyr. De vil da som regel fortelle deg dersom det er noe feil med prosessor eller minne osv.. siste utvei er jo å sende inn stuffet for testing da..

 

lykke til

 

/steinih :-)

Lenke til kommentar

hehe...nå er ikke jeg noen "Intel-boxedvifte-ekspert" ,men jeg mener vifta sitter i 2 par clips.

 

En i hvert hjørne eller noe. Det skal være mulig å få lirket opp disse, men husk at de er av plastikk, og må IKKE bøyes for langt..(Da knakker de logisk nok :D)

Så skal det bare være å løfte av vifta, og vips har du den lille prosessoren midt i sentrum av et plastikk-stilas etter vifta.

 

så løfter du opp spaken på høyte side av Socket`en prosessoren ligger i, og prosessoren skal løsne.

 

Løft opp å se etter bøyde pinner(Eventuelt rett dem opp), og for all del se etter at du setter den riktig ned igjen. :)

 

reverser prosessen.

 

Men, har du ikke satt på prosessoren selv?

Syns du sa du hadde satt sammen hele pc`n oppi her... :shrug:

Lenke til kommentar

Fant nå ut av det. Kontakten skulle ikke stå der.

Men, nytt problem!

 

Har koblet til skjermkortet med ekstra strøm (C3D Radeon 9500pro). Vifta sviver som bare det, men skjermen er svart! Skjermen funker fint ellers (bruker den nå). Hva kan det være da?

Lenke til kommentar

Prøv å bytte ut hovedkortet. Lån et fra en kamerat eller noe, og prøv.

 

Neste altrenativ er jo å byte hele Hovedkortet.

 

Kan ikke se noen annen utvei...

At en privatperson uten Elektro-erfaring i det hele tatt skal grave seg dypt inn i elektronikkens verden for å finne ut at hovedkortet hans er ødelagt er bare tull.

 

Pakk kortet pent sammen, gå til "schappa" du kjøpte det, og be om å få et nytt. Det har du krav på.(Hvis du vet det er Hovedkortet som er gåent da, noe som er 80% sikkert mener jeg)

 

Få kontrolert den prosessoren din.

Lenke til kommentar

Funker nå.. Hele er helt fin! Men nybegynneren som jeg er greide jeg og få den 200Gb store disken til 31,4Gb.. Hva skal jeg gjøre? Nå går det ikke an å starte opp PC'en.. Får en feilmelding i DOS. Klarer ikke kjøre FDISK.

Lenke til kommentar
Funker nå.. Hele er helt fin! Men nybegynneren som jeg er greide jeg og få den 200Gb store disken til 31,4Gb.. Hva skal jeg gjøre? Nå går det ikke an å starte opp PC'en.. Får en feilmelding i DOS. Klarer ikke kjøre FDISK.

 

Der må i altfal jeg skuffe deg stort...kan veldig lite om HDD.

 

Sry

Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål, men har du en strømforsyning for Pentium 4 som har den ekstra 4-pin strømkontakten?

 

Den pleier å ha 4 ledninger hvor 2 er gule +12V og 2 er svarte 0V jordingskabler.

 

Hvis den er merket med noe, så står det ofte Auxillary eller AUX på den.

 

P4 er død uten denne.

Lenke til kommentar
Kanskje et dumt spørsmål, men har du en strømforsyning for Pentium 4 som har den ekstra 4-pin strømkontakten?

 

Den pleier å ha 4 ledninger hvor 2 er gule +12V og 2 er svarte 0V jordingskabler.

 

Hvis den er merket med noe, så står det ofte Auxillary eller AUX på den.

 

P4 er død uten denne.

 

 

ATX2 mener du. Den må være i på p4 ja. Tror den alt er i da prosessoren nekter å start uten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...