Gå til innhold

Mac eller HP? Hvem er best?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg lurte på hva som er det beste kjøpet, denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48451...led#ProductTabs

 

Jeg lurte på om denne HP'en har full HD (1080 p)?

 

Eller denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481077

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Er disse to like gode? Eller er macen bedre? Det er jo faktisk 4000 kr forskjell.

 

 

Jeg skal IKKE spille, men vil kunne se film. Jeg skal bruke den på skolen. Design og et godt operativsystem med fine muligheter med bilder, film og internett er noe jeg legger litt vekt på.

 

 

Takk for svar.!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker MAC pga. enkelt operativsystem og masse små geniale løsninger (som f.eks. at man kan velge et bilde/film/dokument og presse space så vises filen uten at du trenger å åpne den i et program - brukes HELE tiden) så jeg ville anbefalt MAC.

 

Har brukt en Pro i 2 år nå og fremdeles fornøyd :)

Lenke til kommentar

totalt overkill med ditt bruk ville jeg si. Du kunne fått maskiner til halve prisen som kunne gjort alt du ber om. Uansett, rekommenderer deg HPn på grunn av prisforskjellen, den har også solide spesifikasjoner. Macen er også en super maskin, men ser ikke behovet foruten en større gadget effekt, men det betaler du mye ekstra for i dette tilfellet!

Lenke til kommentar

Ja HP laptoppen tar 1080p, men det gjør også mange andre maskiner som er på rundt samme pris og som kanskje er litt lettere.

 

Jeg hadde heller kikket på litt mindre maskiner som takler 1080p og som kanskje har et annet skjermkort som da igjen gir bedre batterilevetid. Siden du ikke skal spille så trenger du jo ikke allverden av skjermkort mener jeg.

 

Jeg har funnet mange reviews gjennom tidene på google når jeg har undersøkt hvilken laptop jeg vil ha. Fåreslår at du gjør det samme.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Du er nok ute på en liten blåbær tur nå, for det med hackingtosh er i 9 av 10 tilfeller, knot og problemer, iallefall på laptoper, skal du virkelig ha en hackingtosh som fungeer, må du bygge deg en stasjonær, men komponenter som fungerer 110 %, men laptop, hadde jeg styrt unna med en gang, dvs er det fungerer faktisk ikke optimalt, og jeg har prøvd å knote meg til dette på flere maskiner. hadde heller kjøpt en mac, og faktisk fått den 'mac opplevelsen' alle fortjener å oppleve!

Lenke til kommentar

Pass dere for false dilemma nå da, finn den pc'en som faktisk passer ditt bruk.

Jeg vil si at når du ikke skal spille så er det unødvendig med så kraftig grafikk-kort. Skal du ha den med på skolen så vil du sannsynligvis synes at det er mye mer allright med en litt mindre og lettere PC med bedre batteritid. Derfor ville jeg vurdert å sett etter en 12-14" med et integrert grafikk-kort som akselererer HD materiale og har god batterilevetid.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst ta hensyn til dette neste gang.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...