Gå til innhold

Her er 100 ting FrP ikke vil snakke om? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg stemmer frp FORDI liker jeg den regjeringa vi har nå? nei de holder ikke det de lover og jeg betaler så jævla mye skatt på alt mulig piss. greit nok at intekt skatten er høy men da skal man faen ikke betale skatt på de samme penga minst 4 ganger til. JEG er lærling og er avhening av bilen får å komme meg på jobb og hele lønninga mi går til bensin nesten. bensin er synsykt dyrt i detta landet her. pluss vis jeg skal kjøre inn til oslo, ikke sentrum men bare inna for bommen får å treffe venner må jeg jo betale 20 kr per gang. eller 50 kr i buss og bytte buss og det tar lang tid.

 

og jeg liker ikke innvandrer fordi det er jævla mange i detta landet som bare lager kvalme.. og vi må bruke skatte pengene på fore de i fengsel.

 

og dissa veiene her i landet er sÅ jævla dårlige og staten fikser de ikke før de må bygges nye og da bygger de bare 10 km og ikke 10000 km så koster det mye mindre ( per km). noe som heter vedlikehold..

 

har lyst til ¨kjøpe meg hus men hvordan skal man greie det når man tjener som gjenomsnitt normann si tjener 350 tusen og et hus koster 4 mill? det sier seg selv vis man er ung og ny på bolig markede at det ikke går. selv en liten 2 roms f¨r man ikke lån til. så vis jeg skal greie det så må jeg arve men vis jeg arver så må jeg betale arve skatt og da er man jo like langt. de penga har jo de jeg arver de av betalt, hvertfall betalt skatt av 2 ganger fra før av vis ikke mere pga intekt skatt og formue skatt.

 

staten har nok av penger pga olje fondet så hvorfor skal vi spare 100% av de penga til senere genrasjone? sier ikke at vi skal bruke opp alt nå men går ann å bruke noe mere enn idag.

 

NORGE ER ET AV VERDENS RIKESTE LAND, ikke rart når vi ikke bruker de. bare gir bort endel til andre land sånn at andre land får bra ynntrykk av oss DET ER DET ENESTE SOM STÅR I HUE TIL JENS STOLTENBERG.

 

jeg synes det er flaut at vi som et av verdens rikeste land har dårlige veier og jævla lang helse kø..

 

 

dette var bare noen av argumente mine får å bytte regjering. hvorfor ikke la frp få prøve seg? de har aldri gjort det før.

 

ja kansje noen av forslagene dems er ekstreme men de som er meste ekstreme kommer aldri til å gå igjenom..

 

de kommer sikkert ikke til å holde de sier 100 prosent det gjør ingen i politikken unasett

 

 

 

 

 

 

Noen som gidder å utdype litt på enkelte av disse punktene? Hvordan er dette god reklame for FrP?

 

 

fordi det viser bare at ap brukere mere tid på å prøve å sværte frp enn de bruker på dems egen ting :=)

Endret av eirik845
Lenke til kommentar
[...]hvorfor ikke la frp få prøve seg? de har aldri gjort det før.

 

Frp har skodd seg på dette argumentet i lang tid nå. Og hvorfor skulle de ikke det? De har jo tross alt ikke fått prøve seg i regjering. Men det gjør ikke politikken deres noe mer fornuftig av den grunn.

 

Likevel har jeg faktisk litt sansen for at de skal få prøvekjøre banen noen runder, så kan vi få se hvordan det sanne Frp forvalter makten, og forhåpentligvis lære nok av det til å aldri gi dem muligheten igjen. Jeg er uansett rimelig sikker på at de kommer i regjering før eller siden.

Lenke til kommentar

* 42 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Afrika.

* 43 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Asia (unntatt Afghanistan).

* 44 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Midtøsten.

* 45 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Latin-Amerika.

* 46 Fremskrittspartiet vil kutte 33 prosent i bistanden til sivilt samfunn og demokratiutvikling.

* 47 Fremskrittspartiet vil kutte 20 prosent av bevilgningene til freds- og forsoningsarbeid.

* 48 Fremskrittspartiet vil kutte 25 prosent av bevilgningene til miljø- og bærekraftig utvikling.

* 49 Fremskrittspartiet vil kutte 83 prosent av bevilgningene

 

Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet. Ved å kun kutte 33 prosent i bistanden til sivilt samfunn og demokratiutvikling, viser vi hva vi ønsker mest: At afrikanske diktatorer skal få penger, eller at vi skal utvikle samfunnene i land som trenger det.

Lenke til kommentar
Noen som gidder å utdype litt på enkelte av disse punktene? Hvordan er dette god reklame for FrP?

 

 

fordi det viser bare at ap brukere mere tid på å prøve å sværte frp enn de bruker på dems egen ting :=)

Som om FrP ikkje gjer det same?

 

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

 

Raudgrøn regjering vil gjera alt vanskeleg ut av pur faenskap og FrP vil gjera alt fint. Jepp du.

Lenke til kommentar
* 42 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Afrika.

* 43 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Asia (unntatt Afghanistan).

* 44 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Midtøsten.

* 45 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Latin-Amerika.

* 46 Fremskrittspartiet vil kutte 33 prosent i bistanden til sivilt samfunn og demokratiutvikling.

* 47 Fremskrittspartiet vil kutte 20 prosent av bevilgningene til freds- og forsoningsarbeid.

* 48 Fremskrittspartiet vil kutte 25 prosent av bevilgningene til miljø- og bærekraftig utvikling.

* 49 Fremskrittspartiet vil kutte 83 prosent av bevilgningene

 

Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet. Ved å kun kutte 33 prosent i bistanden til sivilt samfunn og demokratiutvikling, viser vi hva vi ønsker mest: At afrikanske diktatorer skal få penger, eller at vi skal utvikle samfunnene i land som trenger det.

 

 

det er jeg frp spare inn de pengene de vil gi i skattelette..

Lenke til kommentar
[*snip*]Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet.[...]

 

Det gjør det sannelig. Én ting skal de ha, da. De lever i nuet, Frp. Det handler om hva som er bra for meg og mitt, her og nå.

Miljøet? Næh. Det holder seg i hvert fall til jeg er død.

Fredsarbeid? Næh. Det er ikke krig her jeg bor.

Bistand? Næh. Jeg sulter ikke, jeg.

Lenke til kommentar
Noen som gidder å utdype litt på enkelte av disse punktene? Hvordan er dette god reklame for FrP?

 

 

fordi det viser bare at ap brukere mere tid på å prøve å sværte frp enn de bruker på dems egen ting :=)

Som om FrP ikkje gjer det same?

 

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

 

Raudgrøn regjering vil gjera alt vanskeleg ut av pur faenskap og FrP vil gjera alt fint. Jepp du.

 

 

alle parteier gjør det men ikke i like stor grad. har du sett debatt på tv? der snakker alle som frp sin politikk mens frp bruker tiden på å snakke om sin egen politikk...

 

[*snip*]Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet.[...]

 

Det gjør det sannelig. Én ting skal de ha, da. De lever i nuet, Frp. Det handler om hva som er bra for meg og mitt, her og nå.

Miljøet? Næh. Det holder seg i hvert fall til jeg er død.

Fredsarbeid? Næh. Det er ikke krig her jeg bor.

Bistand? Næh. Jeg sulter ikke, jeg.

 

 

penger til bistad som kunn 5% kommer frem? det ser jeg ikke poenget i.. lager jo bare mere trøbbel når presidenten i landet lever som en greve mens resten av folket lever i fattigdom å krig..

Lenke til kommentar
* 42 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Afrika.

* 43 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Asia (unntatt Afghanistan).

* 44 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Midtøsten.

* 45 Fremskrittspartiet vil kutte 85 prosent av norsk bistand til Latin-Amerika.

* 46 Fremskrittspartiet vil kutte 33 prosent i bistanden til sivilt samfunn og demokratiutvikling.

* 47 Fremskrittspartiet vil kutte 20 prosent av bevilgningene til freds- og forsoningsarbeid.

* 48 Fremskrittspartiet vil kutte 25 prosent av bevilgningene til miljø- og bærekraftig utvikling.

* 49 Fremskrittspartiet vil kutte 83 prosent av bevilgningene

 

Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet. Ved å kun kutte 33 prosent i bistanden til sivilt samfunn og demokratiutvikling, viser vi hva vi ønsker mest: At afrikanske diktatorer skal få penger, eller at vi skal utvikle samfunnene i land som trenger det.

 

Bistandsspørsmålet er for kompleks til å bare økse over på den måten FrP ser ut til å foreslå her. Først og fremst kommer jo spørsmålet "hvorfor kutte i bistanden?" Er det fordi de (a) er tenker egoistisk og lokalt og mener de der andre burde klare seg selv, eller (b) er det fordi de (vi) mener bistanden som gis i dag ikke er hensiktsmessig?

 

Hvis (a), vel, takk og farvel. Hvis (b) bør det heller sees på hvordan situasjonen kan forbedres. Kan godt være man kan slippe unna med å redusere bistanden, kan godt være det tilmed et hensiktsmessig, men et rent, ubegrunnet, drastisk kutt høres ut som rent populistisk valgflesk.

 

Hva er galt med bærekraftig utvikling, forresten?

Lenke til kommentar
Fordi mange av dem er mere fornuftige enn idiotiske, som de fremstilles for å være.

 

I beg to differ.

 

 

Kan noen trekke fram en håndfull eksempler på fornuftige forslag fra denne listen?

Her er en håndfull eksempler:

Fornuftige:

1,3,4,5,7,9,11,12,14,18,19,20,21,22,24,28,30,31,32,33,34,35,36,37,52,53,55,57,58,59,60,64,

5,66,67,68,69,73,74,75,83,86,87,96,97,98,99

Delvis fornuftige:

40,42,43,44,45,46,47,48,49,50,54,56,70,71,72,76,77,78,79,80,88,89,90,91,92,93,94,95,100

 

Sikkert enda flere som var fornuftige hadde Ap gjort det litt annerledes.

Lenke til kommentar
[*snip*]Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet.[...]

 

Det gjør det sannelig. Én ting skal de ha, da. De lever i nuet, Frp. Det handler om hva som er bra for meg og mitt, her og nå.

Miljøet? Næh. Det holder seg i hvert fall til jeg er død.

Fredsarbeid? Næh. Det er ikke krig her jeg bor.

Bistand? Næh. Jeg sulter ikke, jeg.

 

Dagens regjering har gjort meget lite for miljøet. Fremskrittspartiet ønsker å bygge ut dagens vannkraft og senke skattene og avgiftene slik at folk fleste kan kjøpe seg sikrere og mer miljøvennligere biler. Ved å gjennomføre oljeboring i Lofoten, bidrar vi til miljøet i form av at vi slipper blant annet kinesisk kull en god stund til, med tanke på at mange land er avhengige av norsk gass.

 

Mange sulter i Norge. Vi burde prioritere norske fattige fremfor å bidra til korrupte regimer og dikatorer i blant annet Afrika. Vi kutter riktig nok ikke mye i bistanden til økt demokrati, noe som er viktig for fremtiden til disse landene.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar
[*snip*]Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet.[...]

 

Det gjør det sannelig. Én ting skal de ha, da. De lever i nuet, Frp. Det handler om hva som er bra for meg og mitt, her og nå.

Miljøet? Næh. Det holder seg i hvert fall til jeg er død.

Fredsarbeid? Næh. Det er ikke krig her jeg bor.

Bistand? Næh. Jeg sulter ikke, jeg.

 

Ser no hvordan land som får bistand takker Norge. Kongo, et land vi har sendt bistand til i alle dei år prøver no å stikke av med oljefonded vårt og drepe 2 nordmenn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...