Gå til innhold

Acer Aspire PC fungerer ikke (HJELP!)


Glutar

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 5720ZG som ikke fungerer

 

Det som har skjedd er at PCen har fått 230v rett inn fra adapteren(ikke spør hvordan, måtte opperere laderen en stund tilbake). Når dette skjedde stoppet PCen og fungere, når jeg prøvde å starte den slo den seg på i 5sec før den slo seg av igjen. Det fungerer heller ikke å bruke PCen uten batteri(Noe som skal fungere). Jeg prøvde med en kamerat sitt batteri og det fungerte helt fint. Jeg måtte både ha i adapteren OG batteriet samtidig får at den skulle starte(fungerte ikke med bare batteri) så jeg tenkte at batteriet hadde kortsluttet. Jeg bestille ett nytt ett som jeg fikk i dag. PCen startet med det nye batteriet og fungerte i ca 20min før den slokna. Altså: Batteriet vil ikke lade. Har skrud opp hele PCen i håp om å finne en sikring eller en synelig feil, men ingen ting.

 

Det jeg finner rart er at PCen starter i 5sec, før den slår seg av. Er som om den klarer og lade batteriet litte gran før den stopper.

 

BTW når jeg fikk på PCen i dag med det nye batteriet sto det at PCen ladet, til den plutselig slokna.

 

Noen som har noen erfaringer å dele eller kan tenke seg hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har et lignende problem, og jeg har ikke kjørt noe 230V rett inn i pcen.

 

Installerte ubuntu på min i forrige uke. Installeringen gikk forsåvidt greit, med unntak av at pcen slet litt med å våkne etter å ha snooza. Da jeg skulle overføre noe fra ekstern harddisk frøs den derimot til, og jeg måtte slå den av manuelt.

 

Da startet problemene for min del. Den oppfører seg nå likt som tidligere beskrevet. Jeg må holde på-knappen inne i to-tre sekunder, men pcen slår seg av etter ca. fem.

 

Jeg tenker HW-problem, men lurer på om jeg kan få den reparert gjennom garantien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...