Blue Scholar Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 I dag frøs PC'en, og hver gang jeg slår den på og velger hvilken som helst oppstartsmåte (vanlig, safe mode, etc..), får jeg opp load screen til XP, og deretter en bluescreen med en 0x00000024 error. Er det bare å putte Win XP CD'en inn og reinstallere/restore, eller er det noe mer jeg må gjøre?
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 Står det noen tekst med store bokstaver der? F.eks SYSTEM_HALT eller noe?
Blue Scholar Skrevet 23. august 2009 Forfatter Skrevet 23. august 2009 Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Check your hard drive configuration, and check for any updated drivers. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer. Kan selvfølgelig ikke gjøre noe av dette... og under står det: *** STOP: 0x00000024 (pluss en hel rekke lignende tall --->)
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Ja, da er det nok et problem med harddisken. Du bør nok sette inn din Windows XP CD og laste inn restore-konsollet (husker ikke helt hva det heter akkurat nå). Her ifra kan du kjøre CHKDSK /F. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå