Gå til innhold

Windows 7 og Lydplugger.


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått installert Windows 7 Pro, installert det og nyter for øyeblikket alt det har å tilby.

Jeg har dog et lite problem med lyden. I Windows XP brukte jeg hodetelefoner med mikrofon og et stereoanlegg koblet inn i hovedkortets lydkort. Jeg brukte da 3 av 6 plugger.

Nå sier Windows 7 at Øretelefonene er plugget inn i "front panel", mens stereoanlegget og mikrofonen er plugget inn i "back panel". Men det er øretelefonene som har lyd, og ikke stereoanlegget.

 

Så spørsmålet er som følger.

Er det mulig å skifte hvilken plugg som tilsvarer hva i Windows 7, eller må jeg skaffe programvaren fra hovedkortprodusenten?

 

 

Om dette har blitt spurt før, beklager jeg. Jeg søkte men fant ikke noe. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et annet problem jeg har i windows 7 er at jeg har forsterkeren tilkoblet via spdif(coax) og noen høretelefoner tilkoblet en analog utgang. I winxp var det jo ikke noe problem å ha lyd på begge utgangene samtidig. I win7 derimot må jeg veksle mellom å ha spdif eller "speakers" som default sound device, og den som ikke er default, gir ikke lyd. Hvordan får jeg begge "aktive" på samme tiden sånn som før?

Lenke til kommentar
Et annet problem jeg har i windows 7 er at jeg har forsterkeren tilkoblet via spdif(coax) og noen høretelefoner tilkoblet en analog utgang. I winxp var det jo ikke noe problem å ha lyd på begge utgangene samtidig. I win7 derimot må jeg veksle mellom å ha spdif eller "speakers" som default sound device, og den som ikke er default, gir ikke lyd. Hvordan får jeg begge "aktive" på samme tiden sånn som før?

 

Samme problem som i Vista.

 

Letet en del etter en løsning på dette for et par år siden da jeg la inn vista, men fant aldri noe, mulig det kommer en "fiks" på dette i Win7

Endret av semtex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...