Gå til innhold

Liten tørris Session


Anbefalte innlegg

Var å handlet meg litt tørris i dag hos Yara og tenkte jeg skulle teste hvordan min Intel core i7 920 klokker. Dette er første gang med tørris på i7, så resultatene ble ikke helt optimale. Fikk min Dragon F1 for en uke siden, så dette er første gang med den også.

 

Det jeg fokuserte mest på var CPU score i 3Dmark06, siden skjermkortet mitt ikke er av de kraftigste. Her er høyeste CPU score:

 

Det beste totale resultatet mitt ble :

 

Høyeste Base clock/suecide screen:

post-192623-1250894350_thumb.jpg

post-192623-1250894493_thumb.jpg

post-192623-1250894760_thumb.jpg

post-192623-1250894861_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det var ram, men satt timingsene så slappe bare for å se hvor høyt jeg kom.

Kunne sikkert kjørt dem strammere, men er ikke helt stø på ram tweaking og klokking.

Strammere timings virker heller ikke ut som det har så mye å si i 3Dmark06 fo min del. Kan vær dette er en feil observasjon, men virker sånn.

 

Minne jeg har er :

Corsair Dominator minne - 3 GB ( 3 x 1 GB )

Minnehastighet 1600 MHz ( PC3-12800 )

CL8 ( 8-8-8-24 )

Lenke til kommentar

Brukte et GTX260 med stock kjøling.

Ja, tror det er sånn passe med 1.5 volt, klarte å kjøre 4900MHz med lavere volt på superpi osv. Trengte litt mer volt på 3D testen.

 

Utvikler en god del varme med såpass mye volt. Har et screen der jeg kjører med 1.411 volt, uten å gjøre noe som helst. IDLE temperaturen er da 52 grader på varmeste kjerne. Dette var gjort med en dårlig luft kjøler. Har ikke testet 45nm på lenge så kan desverre ikke sammenligne for mye :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Begynner å ligne noe :) Husker da jeg selv hadde en 1,6Ghz Northwood i 2001 som jeg klokket til 3Ghz med Vapochill. Gode gamle dager hehe. Ingen som bruker kompressorkjøling lengre?

Vapochill var gode tider, har både en PE og den gamle hvite vapochillen liggende enda.

Støynivå gjør at kompressorkjøling ikke er aktuelt for min del lenger.

Kompressorkjøling har blitt litt "hverken fugl eller fisk". Man får ikke topp resultater og støynivået er ubehagelig over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...