Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fra Tele2 noe å anbefale?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ser at Tele2 nå kjører kampanje på adsl til litt mer hyggelige priser en Telenor. Har pr i dag en 704/128 adsl linje uten nedlastningsbegrensing fra Telenor, samt et isdn abonnement på telefon.

 

Har i lengre tid vurdert å kvitte meg med isdn abonnementet da jeg har forstått det sånn at det ikke er nødvendig med isdn for å ha adsl (jada omsider forstått det … :-? ). Har også vurdert tilbudet til Telenor med 1024/256 med 30 GB begrensning for samme pris (kr 550.- pr mnd) som min 704/128 linje uten begrensning.

 

Så kommer altså dette tilbudet fra Tele2 med 1024/256 linje til kr 539.- uten begrensning, og da blir selvsagt fristelsen stor. Har selv aldri brukt dem og lurer derfor på om, er det å anbefale å skifte mitt abonnement til Tele2?, eller er det noe som taler for ikke å bruke dem?

 

 

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noen erfaring med ADSL fra Tele2 annet enn å ha lest at andre er fornøyd. Dersom du ønsker god hastighet på ADSL for en billig penge, kjører Nextgentel det beste tilbudet jeg har sett: De tilbyr 2 Mbit ADSL for kr. 598 pr måned for medlemmer at ownersbuy (ownersbuy.no). Medlemskap koster kr. 150.

 

Jeg må legge til at jeg ikke har testet dette ennå, men på papiret fremstår dette som det beste ADSL-tilbudet for tiden.

Lenke til kommentar

Tele2 bra ??? Vil du pådra deg magesår så gå til Tele2. Hadde en sak gående med dem hvor jeg hadde klaget på feil fakturering. De ga seg aldri, helt til jeg fikk hjelp fra Forbrukerrådet. Da ga de seg med en gang...sleipe jæ_vler. Har sagt opp alt hos dem. Aldri mere Tele2 :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg er også godt fornøyd med Tele2; både kvaliteten på linjer og utstyr, og til og med kundeservicen, faktisk!

 

Helst ville jeg hatt NGT, men når sentralen min ikke er bygget ut så kunne jeg velge mellom Tele2, Bluecom og Telenor. Av disse var jeg ikke i tvil om at Tele2 var å foretrekke.

 

En annen ting er at hvis jeg har forstått det riktig så leier bare Tele2 Telenors utsyr; mao får du nøyaktig det samme produktet som hos Telenor, bare billigere og uten begrensinger.

 

Min anbefaling er klar: Får du ikke Nextgentel så gå for Tele2!! :)

Lenke til kommentar

Hvis du har siste nummer av "hjemme-Pc", får du innstallasjons-gebyret hos TELE 2 til kr 595 ser jeg ( det følger med en kode ) ellers er det vel 995. Vet ikke om det er bare der, men det gjelder kun de som har ADSL fra telenor, tiscali eller Bluecom står det.

 

Tilbudet virker jo veldig bra da: 1024/256 linje til kr 539.- ingen begrensing og ingen bindingstid(!) og så får man jo brannmur og antivirus med også hvis jeg har forstått det rett, for de som trenger det.

Så alt sånn sett virker jo bra

 

Det som en skriver om et faktura-problem (som ga magesår) er mer sånne ting jeg lurer på hvis jeg skal velge dem. Hvordan er de å hanskes med hvis noe ikke stemmer, problemer osv..

Jeg ser det hvertfall som MEGET vesentlig at leverandørens kundeservice er lett og imøtekommende å ha med å gjøre hvis det oppstår problemer av noen art. Jeg er så drittlei steder der du må slite, mase og purre, slite mase og purre når det er noe.

Lenke til kommentar

Jeg har Tele2 dsl og min erfaring er slik:

 

+ Rask kundeservice, max 5min på å komme igjennom, greie å ha med å gjøre

+ Leverer hastigheten du betaler for

+ Er ikke Telenor

 

- Tok forferdelig lang tid å få alt igang fra bestiling til operativt.

- Er prisgitt fuckuper hos Telenor (har erfart det)

Lenke til kommentar
Hvis du har siste nummer av "hjemme-Pc", får du innstallasjons-gebyret hos TELE 2 til kr 595 ser jeg ( det følger med en kode ) ellers er det vel 995. Vet ikke om det er bare der, men det gjelder kun de som har ADSL fra telenor, tiscali eller Bluecom står det.

 

.

 

Hva mener du med den siste setningen ??

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar, både for og i mot.

 

Etter en mail til Tele2 fikk jeg tilbakemelding om at jeg slapp å levere tilbake modem osv som jeg har fra før (fra Telenor), dette kunne jeg bare beholde og bruke ved skifte til Tele2. De skulle ordne dette i forhold til Telenor.

 

Etableringsgebyr slapp jeg ikke unna iflg Tele2 og det var vel heller ikke noe annet å forvente :p .

 

Leveringstid: 21-22 dager :o Dette var litt drøyt syns jeg, men skal høre med dem om jeg beholder linjen fra Telenor inntil den dagen de kobler om til Tele2.

 

Da blir det vel Tele2 ganske snart tenker jeg, takk for hjelpa alle sammen :smile:

Lenke til kommentar
Hvis du har siste nummer av "hjemme-Pc", får du innstallasjons-gebyret hos TELE 2 til kr 595 ser jeg ( det følger med en kode ) ellers er det vel 995. Vet ikke om det er bare der, men det gjelder kun de som har ADSL fra telenor, tiscali eller Bluecom står det.

 

.

 

Hva mener du med den siste setningen ??

 

Sorry, ser jeg skrev litt uklart :oops:

 

Det jeg prøvde å si, var at jeg vet ikke om det er bare de som får den lappen som fulgte med i "hjemme-pc" som får det tilbudet ( inst. til kr 595) . Men der fulgte det altså med en lapp som hadde en personlig kode du skulle legge inn når du bestiller.

 

Ellers stod det altså, og jeg skriver ordrett av:

" Har du ADSL fra før vil det lønne seg å bytte til Tele2

Har du ADSL fra før, vil du kunne få installasjon til kun

kr.595,-. Dette gjelder om du har ADSL i dag fra Telenor, Bluecom eller Tiscali."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...