Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Praktisk eller teoretisk matte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teoretisk er ikke vanskeligere enn praktisk matematikk. De er bare forskjellige. Jeg syns kanskje praktisk matematikk er vanskeligere siden det innebærer Excel etc, mens teoretisk består av ligninger og bokstav-matte.

 

Jeg hadde 4 på ungdomsskolen og var usikker på hva jeg skulle velge av P eller T-matte. Jeg valgte teoretisk og er veldig fornøyd med valget. Fikk faktisk 5 på kortet :)

Lenke til kommentar
Teoretisk er ikke vanskeligere enn praktisk matematikk. De er bare forskjellige. Jeg syns kanskje praktisk matematikk er vanskeligere siden det innebærer Excel etc, mens teoretisk består av ligninger og bokstav-matte.

 

Jeg hadde 4 på ungdomsskolen og var usikker på hva jeg skulle velge av P eller T-matte. Jeg valgte teoretisk og er veldig fornøyd med valget. Fikk faktisk 5 på kortet :)

 

Det at P og T matten er like vansklige er vel bare tull. T-Matten er betydlig mer krevende enn P-matten

Lenke til kommentar
Teoretisk er ikke vanskeligere enn praktisk matematikk. De er bare forskjellige. Jeg syns kanskje praktisk matematikk er vanskeligere siden det innebærer Excel etc, mens teoretisk består av ligninger og bokstav-matte.

 

Jeg hadde 4 på ungdomsskolen og var usikker på hva jeg skulle velge av P eller T-matte. Jeg valgte teoretisk og er veldig fornøyd med valget. Fikk faktisk 5 på kortet :)

 

Det at P og T matten er like vansklige er vel bare tull. T-Matten er betydlig mer krevende enn P-matten

QFT.

 

Det ER forskjell!

Lenke til kommentar

T-kurset er ikke veldig vanskelig. Det er stort sett repitisjon av ungdomsskolepensum. P-matte har jeg hørt er veldig lett. Hvis du har litt interesse for faget og ikke er heeelt korka når det gjelder matte, så går det fint. Jeg gikk faktisk opp en karakter fra ungdomsskolen, så det er ikke den store overgangen som folk skal ha det til. Den største forskjellen kommer i 2. klasse. VG1 er egentlig bare en forlengelse av ungdomsskolen synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...