Gå til innhold

"Spotify" til Android fjernet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rakk å laste det ned før det ble fjernet, men det trenger en god del bugfiks før det er brukbart... 1 hel sang er det meste jeg har fått den til å spille av sammenhengende hittil! Men når de får dette til å fungere, eventuelt at Spotify kommer med en offesiell klient blir dette veldig bra!

 

/Espen

Lenke til kommentar

Feil, dette skriver han:

So there will be no future updates to #Droidify. (Even though a bugfix for the login crash was in the pipeline.)about 19 hours ago from web

 

Klienten skal visstnok fortsatt fungere(for de som i det heletatt får den til å fungere).

 

Klienten er fortsatt mulig å installere selv, ved at den legges rett inn på SD kortet. Da fra en alternativ kilde enn market.

Lenke til kommentar
Hva skjer med Spotify til Iphone da -_- har ikke hørt noen mer fra de, merkelig at det skulle ta så sykt lang tid fra apple sin side...

 

Iom at det er en konkurrent til deres egen iTunes, så er det ikke så rart om de velger å blokkere dette, evt utsette på ubestemt tid. Hva nå enn mac-fans må tro, så er ikke Apple "snillere" enn Microsoft når det kommer til å utnytte seg av sin posisjon.

Lenke til kommentar
Hva skjer med Spotify til Iphone da -_- har ikke hørt noen mer fra de, merkelig at det skulle ta så sykt lang tid fra apple sin side...

 

Iom at det er en konkurrent til deres egen iTunes, så er det ikke så rart om de velger å blokkere dette, evt utsette på ubestemt tid. Hva nå enn mac-fans må tro, så er ikke Apple "snillere" enn Microsoft når det kommer til å utnytte seg av sin posisjon.

 

På den annen side så har Spotify fått grønt lys for den applikasjonen for lenge siden, men selve prosessen med godkjenning av applikasjonen tar tid, noe som er fryktelig unødvendig. Tviler på at Spotify får særbehandling på linje med Google o.l.

Lenke til kommentar

Ryktene går om at Spotify bruker det faktum at de har en ferdig klient til Android platformen som pressmiddel ovenfor Apple. Det er også snakk om forhandlinger om at Apple da skal få et visst "forsprang" på Android i form av eksklusivitet. Dette høres ut som mer eller mindre troverdige grunner til at Droidify ble trukket fra Market 1 dag etter at det kom, mens frie klienter basert på portering av Spotify sitt API har fått leve i flere uker, så lenge de kun har vært til bruk på desktoppc'er.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Vel, vi så hva som skjedde med Google Voice, så at det samme skjer med Spotify (selv om det er noe helt annet) er vel ikke umulig. Vet ikke hvorfor jeg bryr meg, jeg krysser fingrene for at en Android-klient kommer straks. Har forøvrig prøvd Droidify, og den fungerer helt OK, men ikke mer. Synes det er tåpelig at den måtte fjernes.

Lenke til kommentar
Dette høres ut som mer eller mindre troverdige grunner til at Droidify ble trukket fra Market 1 dag etter at det kom, mens frie klienter basert på portering av Spotify sitt API har fått leve i flere uker, så lenge de kun har vært til bruk på desktoppc'er.

 

/Espen

 

Nå var det jo han som laget Droidify som trakk programmer selv, etter egen fri vilje (dog sikkert med litt press). Kan være Spotify-folka har prøvd å slå ned på Despotify, men at de ikke har brydd seg. Videre sier Spotifys Terms of Use:

 

“Approved Device” means desktops, laptops and netbook PCs and such other devices that we permit as notified to you from time to time. Approved Device does not include any mobile wireless handset or any other internet-enabled device that is designed to be handheld

 

Droidify = ikke approved

Despotify = approved

 

 

Fin teori ellers som jeg ikke blir forundret om stemmer, men argumentene her var tynne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...