L O G I M A N Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 (endret) Har en Peugeot Partner 1998 med XUD diesel 1.9 . Denne har ODB2 kontakt, men støtter selvfølgelig ikke det utstyret jeg har. Er det noen som har diagnoseutstyr for å lese av dette i Området rundt Drammen? Tenker da først og fremst på private. Ser det finnes noen fra Lexia, men synes det blir for dyrt å kjøpe bare for denne bilens skyld. Tips på rimelige diagnosescannere til denne motoren er også ønskelig. Eventuelt tips på verksteder som har utstyr til dette i samme område (Vil helst unngå BOS!)., uten at det koster flesk for å få en rask avlesning av eventuelle feil. Endret 9. oktober 2009 av L O G I M A N
Habla Møberg Skrevet 20. august 2009 Skrevet 20. august 2009 (endret) Hva med å kjøpe en på ebay? F.eks her Endret 20. august 2009 av fikse
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Forfatter Skrevet 20. august 2009 Jeg har sånt som det der, men det funker ikke. Derfor ville jeg prøvd med noen som hadde, eller verksted som har. Aner heller ikke hvilken protokoll peugeot benyttet på disse dieselene heller......
Habla Møberg Skrevet 20. august 2009 Skrevet 20. august 2009 Njo, men jeg tenkte på å finne en som passet PSA da. Har selv en Vectra, som også har en proprietær protokoll, men med god hjelp fra et Vectra-forum fant jeg en type som funket. Hva med å høre på div forum for merket? Citroenakuten.com, Peugeot Sport Club Norge, Affnan's...
Mekker`n Skrevet 20. august 2009 Skrevet 20. august 2009 (endret) Strax Auto Service i Krokstadelva fikser alt for der jobber jeg :D Gamle Persson Motor. Har tester som kommer inn på den der.. OBD stikk før år 2000 funker som regel ikke. Må gå inn med orginalstikk. Endret 20. august 2009 av Mekker`n
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Forfatter Skrevet 20. august 2009 Nice mekkern Mulighet for å kunne avtale en dag eller bare stikke innom for å få lest av? Kan jo selvsagt betale en liten slant for det seff.
Mekker`n Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Bare kom innom når det passer. Er der litt lengre på tirsdager og torsdager. Trenger ikke få noe for det, men hvis alt går bra kan du jo kjøpe en is til gutta Du er jo tross alt et kjent forum tryne Hva er problemet forresten?
L O G I M A N Skrevet 22. august 2009 Forfatter Skrevet 22. august 2009 (endret) Bare opplevd at ABS lampa har lyst under oppstart et par ganger siste 2 mnd. Blir borte av å slå tenninga av og på igjen. Regner med det kanskje er en føler, så hadde vært greit å vite hvilken som tukler. Men da stikker jeg innom en dag. Supert at det er null problem Selvsagt kan jeg betale med is, hehe Endret 22. august 2009 av L O G I M A N
L O G I M A N Skrevet 24. august 2009 Forfatter Skrevet 24. august 2009 (endret) Da sender jeg all credit til Mekker'n som leste av for meg i dag og muligens løste problemet også. Super service på det stedet Endret 24. august 2009 av L O G I M A N
L O G I M A N Skrevet 25. august 2009 Forfatter Skrevet 25. august 2009 Bytta en ABS sensor i dag og, så er jeg sikker på at det ikke er noe tull med den.
Luske_Ludvig Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Låner tråden litt her. Har en Berlingo 1.4 2000 mod.(nesten samme bil). Varmapparatet lekker litt. Må etterfylle hver 2. mnd. Men lukter kjølevæske i bilen. Hvordan fikse dette og hva koster det? Prøvde å komme til selv, men det var så mye arbeid å fjerne alle lagene med dashbord at jeg gav opp. 30 g kanel er fylt på kjølesløyfe uten suksess.
L O G I M A N Skrevet 25. august 2009 Forfatter Skrevet 25. august 2009 (endret) Varmeregisteret må nok byttes, og det kan du finne brukt hos høggern. Du sier du lukter, men er det noen tegn til lekasje innvendig på passasjersiden? Dugger det noe spes på ruter? Er en del jobb å bytte, da du må tømme kjølesystemet. Slangene skal etter haynesboka kobles fra i motorrommet der de går inn i torpedoveggen. Men den største jobben er å pelle halve dashbordet ned. har du ikke prøvd noe mer "seriøst" radiatortett og se om det kan hjelpe? Har du haynes boka for bilen? Ellers burde du kjøpe den Endret 25. august 2009 av L O G I M A N
Luske_Ludvig Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Skal kjøpe en haynes bok. Ser ut som det kan bli litt arbeid med denne bilen. Skal også kjøpe radiatortetter. Kommer med update og kanskje en worklog senere.
L O G I M A N Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Har hatt denne bilen selv et års tid (1998 diesel). Har blitt litt service utskiftninger osv siden da, men nå er den vel i så bra teknisk stand det er mulig å forvente av en bil med denne alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå