Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Noen med diagnosescanner for Peugeot Diesel 1998?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en Peugeot Partner 1998 med XUD diesel 1.9 .

Denne har ODB2 kontakt, men støtter selvfølgelig ikke det utstyret jeg har. Er det noen som har diagnoseutstyr for å lese av dette i Området rundt Drammen? Tenker da først og fremst på private. Ser det finnes noen fra Lexia, men synes det blir for dyrt å kjøpe bare for denne bilens skyld. Tips på rimelige diagnosescannere til denne motoren er også ønskelig.

Eventuelt tips på verksteder som har utstyr til dette i samme område (Vil helst unngå BOS!)., uten at det koster flesk for å få en rask avlesning av eventuelle feil.

Endret av L O G I M A N
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sånt som det der, men det funker ikke. Derfor ville jeg prøvd med noen som hadde, eller verksted som har.

Aner heller ikke hvilken protokoll peugeot benyttet på disse dieselene heller......

Skrevet (endret)

Strax Auto Service i Krokstadelva fikser alt for der jobber jeg :D :D Gamle Persson Motor.

Har tester som kommer inn på den der.. OBD stikk før år 2000 funker som regel ikke. Må gå inn med orginalstikk.

Endret av Mekker`n
Skrevet

Bare kom innom når det passer. Er der litt lengre på tirsdager og torsdager.

Trenger ikke få noe for det, men hvis alt går bra kan du jo kjøpe en is til gutta :D Du er jo tross alt et kjent forum tryne :D

Hva er problemet forresten?

Skrevet (endret)

Bare opplevd at ABS lampa har lyst under oppstart et par ganger siste 2 mnd. Blir borte av å slå tenninga av og på igjen. Regner med det kanskje er en føler, så hadde vært greit å vite hvilken som tukler.

Men da stikker jeg innom en dag. Supert at det er null problem :D

Selvsagt kan jeg betale med is, hehe

Endret av L O G I M A N
Skrevet

Låner tråden litt her.

Har en Berlingo 1.4 2000 mod.(nesten samme bil). Varmapparatet lekker litt. Må etterfylle hver 2. mnd. Men lukter kjølevæske i bilen. Hvordan fikse dette og hva koster det? Prøvde å komme til selv, men det var så mye arbeid å fjerne alle lagene med dashbord at jeg gav opp.

30 g kanel er fylt på kjølesløyfe uten suksess.

Skrevet (endret)

Varmeregisteret må nok byttes, og det kan du finne brukt hos høggern. Du sier du lukter, men er det noen tegn til lekasje innvendig på passasjersiden? Dugger det noe spes på ruter?

Er en del jobb å bytte, da du må tømme kjølesystemet. Slangene skal etter haynesboka kobles fra i motorrommet der de går inn i torpedoveggen. Men den største jobben er å pelle halve dashbordet ned.

har du ikke prøvd noe mer "seriøst" radiatortett og se om det kan hjelpe?

Har du haynes boka for bilen? Ellers burde du kjøpe den :)

Endret av L O G I M A N
Skrevet

Har hatt denne bilen selv et års tid (1998 diesel). Har blitt litt service utskiftninger osv siden da, men nå er den vel i så bra teknisk stand det er mulig å forvente av en bil med denne alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...