Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har behov for å kjøre stealth på internett. hvordan kan jeg så godt som mulig bruke div fora uten at feks politiet kan spore ip? har lest litt om proxy server, men har ikke helt skjønt om det er greia for meg.

bruker opera og har innstilt den for ikke å lagre noe. hvordan kan jeg forsikre meg om at xp/vista ikke lagrer noe som feks passord ol.om maskinen blir beslaglagt, ønsker jeg at ingenting skal være mellomlagret.

ps..er ikke pedo eller syk på andre måter..bare litt paranoid : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel oftest leverandøren de tar slikt gjennom, altså det som er mellom deg og internett.

selv med en proxy kan de finne ut hva de driver med.

 

eneste proxy hjelper mot er hvis du er inne på f.eks vg.no så vil de få opp en annen IP enn det du faktisk har.

 

uansett, driver du med så mye ulovligheter at du tror politiet følger med på hva du gjør?

Lenke til kommentar

har behov for å kjøre stealth på internett. hvordan kan jeg så godt som mulig bruke div fora uten at feks politiet kan spore ip? har lest litt om proxy server, men har ikke helt skjønt om det er greia for meg.

bruker opera og har innstilt den for ikke å lagre noe. hvordan kan jeg forsikre meg om at xp/vista ikke lagrer noe som feks passord ol.om maskinen blir beslaglagt, ønsker jeg at ingenting skal være mellomlagret.

 

enkelt nok ?

Lenke til kommentar
Mye enklere sånn ja! :) Dessverre er det så vidt jeg vet ikke tillatt å bidra til ulovligheter på dette forumet, og så lenge bakgrunnen for spørsmålet ditt er frykt for å bli tatt for ulovligheter tviler jeg på at du får hjelp her...

 

det varierer veldig da, enkelte tråder bygger på ren ulovlighet og blitt tatt opp med mods uten at de reagerer, andre er kun uetiske og blir sperret raskere enn man klarer å raportere det.

 

prinsen: proxy vil beskytte deg til en vis grad, hvis du f.eks bruker http://www.freeproxyserver.net/, så vil all trafikken bli sendt via det du velger der og ikke gå direkte til deg.

 

XP/Vista lagere ikke passord, men det er ikke vanskelig å komme seg inn på noen av dem, det er snakk om å boote med en cd, gjøre noe dritt, og vips, passordet er borte.

å være 100% anonym på nett er desverre umulig hvis du har noen som følger med på linja di.

Lenke til kommentar

Proxy kan gjøre deg helt trygg på nettet ved valg av riktig leverandør.

Alle som sniffer opp at du besøker en nettside vil se IP adressen til proxytjenesten og ikke din. Mellom klient og Proxy kan all trafikk krypteres så det er umulig å si hvilken kunde av proxytjenesten som er inne på hva. ISP kan se at du har en TCP forbindelse til en proxytjeneste men de aner ikke hva som er innholdet i den krypterte trafikken.

Alt blir bare en blanding av bits som er stokket i en uforståelig kombinasjon mellom klient og proxytjeneste. Selv med et "man in the middle attack" vil ikke noen kunne å klare dekode dataen du er inne på ved rett kryptering. Som VPN (IPSEC).

I visse tilfeller bruker hackere proxy for å ikke bli stilt til ansvar ved å bli sporet opp med egen IP.

Hvor i verden proxytjensten befinner seg vil avgjøre om driftansvarlige er pliktige til å oppgi opplysninger om at kunden begår lovbrudd ved forespørseler.

Canada feks har noen av de strengeste personvern lovene i verden som ivaretar anonymitet for privatpersoner.

BTguard er en proxytjeneste i Canada beregnet på kun bittorrent som beskytter deg mot din egen ISP om nødvendig pga av de strenge personvernlovene.

Ikke uten grunn til at feks ansatte i PST benytter seg av proxy når de skal unngå å bli sporet opp.

Internett er veldig åpent og man blir sporet og spammet med reklame og bombet med annen dritt uten at man er klar over det. Så proxytjeneste kan være et godt valg uten at det bør innebære ulovelige handlinger eller mistenksomhet for man vil være anonym på nettet. Jeg har opplevd å ha blitt målrettet spammet med reklame på varer jeg har googlet etter på nettet etter ganske intense søk.

En annen bakdel med proxy er at du vil få et litt tregere nett, spesielt hvis den skulle være plassert i et fjernt land.

Lenke til kommentar

Det er ett problem med Proxy når du er paranoid. I proxyserveren er alt åpent (selv SSL-trafikk)og Proxyen vil både vite din ip-adresse (uten den ville den aldri kunne sende data videre til din maskin) og hvilke sider du besøker (og hva du gjør).

 

Et eksempel: Besøker du din nettbank via en anonym proxyserver vil proxyserveren (og dermed eier av proxyserveren) ha tilgang til brukerid, passord, økonomiske opplysninger etc. Tilsvarende ved betaling med kredittkort over nettet; både navn, kortnummer, utløpsdato og kode være kjent (dette for alle steder som viser disse data ved betaling eller hvor du taster inn disse opplysningene.

 

Det er ikke nødvendigvis bare proxyserver-eiere/driftspersonell som har tilgang til din internettbruk, men også personer som har ulovlig tatt seg inn på serveren, evt trojanere på proxyserveren m.m.

Lenke til kommentar
Det er ett problem med Proxy når du er paranoid. I proxyserveren er alt åpent (selv SSL-trafikk)og Proxyen vil både vite din ip-adresse (uten den ville den aldri kunne sende data videre til din maskin) og hvilke sider du besøker (og hva du gjør).

 

Et eksempel: Besøker du din nettbank via en anonym proxyserver vil proxyserveren (og dermed eier av proxyserveren) ha tilgang til brukerid, passord, økonomiske opplysninger etc. Tilsvarende ved betaling med kredittkort over nettet; både navn, kortnummer, utløpsdato og kode være kjent (dette for alle steder som viser disse data ved betaling eller hvor du taster inn disse opplysningene.

 

Det er ikke nødvendigvis bare proxyserver-eiere/driftspersonell som har tilgang til din internettbruk, men også personer som har ulovlig tatt seg inn på serveren, evt trojanere på proxyserveren m.m.

 

Selvsagt må proxyserver vite din IP da de kobler opp mot din IP. Trafikken må krypteres mellom klient IP og proxy IP. Eventuelt mellom proxy og utvalgte nettesteder. Det er jo en del av tjenesten og er ikke noe problem så lenge proxytjenesten er til å stole på.

Det du sier om nettbank er ikke så lett som du skal ha det til. Trafikken til nettbanken er kryptert med et "one time password" generert av RSA +++ som varer i kort tid. Det er ikke bare å sniffe opp denne trafikken med et " man in the middle attack" å få alt i klartekst.

HMAC feks er en protokoll som sjekker om IP pakkene er blitt forandret eller tuklet med mellom avsender og mottaker med en opprettet kryptert forbindelse. Omtrent det samme som en CRC sjekk men den sjekker summen av hash som er kryptert data.

Men teoretisk sett kan alle bli utsatt for trojaner, hacking osv. Men av mange tusen proxy kunder må de til slutt velge å gå løs på akkurat deg hvis de klarer å bryte seg inn. Proxy er en veldig stor trygghet hvis man velger en anerkjent betalingstjeneste og holder seg unna sider som er ulovelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...