Gå til innhold

Fraværsvarsel i 5-timers-fag


tomcse

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har klart å få fraværsvarsel i 5-timersfaget Samfunnskunnskap på allmennfaglig videregående, som betyr fare for å ikke få karakter hvis fraværet vedvarer.... :(

Nå som russetida kom, var det dømt til å bli fravær, det vil si at jeg har nå fått ytterligere to timer fravær i faget.

Noen med erfaringer/synspunkter på om jeg etter de to timene med fravær misser karakter i faget?

 

Driitnervøs.... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... amatør å få fraværsvarsel når man er russ. Kjipt!

 

Selv brukte jeg trikset med å delta i "politisk arbeid på regionalt nivå" - sikret meg 12 dager fri uten noen problemer. Flere dager med fri skaffet jeg meg ved å ha fiktive oppkjøringer til førerkort, noe som mange skoler gir dispensasjon for.

Enkelte greie lærere lar deg også slippe billig unna når du skal ha andre obligatoriske timer i forbindelse med førerkort, dette burde være en smal sak å bløffe seg til.

 

Om du er dårlig til å manipulere andre mennesker kan du jo alltids dra frem fraværsreglene som på min skole var formulert slik at 85%-grensen for oppmøte ikke var absolutt. De færreste lærere vil stryke deg blankt selv om du kun har vært i 80% av timene. Det som teller er altså om du har fått med deg pensum, de har ikke lov til å stryke deg kun på grunnlag av noe mangelfull tilstedeværelse..

 

Jeg hadde *mye* fravær på skolen og må kunne kalles en veteran i dette faget. Så lenge du utstråler et visst intelligent vesen er det ikke noe problem å slippe unna!

Lenke til kommentar

Lærerne har etter gjeldende skulereglement ikke lov til å ikke gi deg karakter kun fordi fraværet overstiger en viss %. De kan kun la vær å gi karakter om fraværet er så stort at karaktergrunnlaget er lik 0 omtrent. Bare spør meg..har ca 20 dager fravær i andre termin, kommer fremdeles til å få karakter fordi grunnlaget er tilstede.

 

Og nei, jeg er ikke stolt av fraværet mitt!!

Lenke til kommentar

Jeg har noe rundt 23 dager og rundt 30 timer fravær dette skoleåret... Ikke så stolt av det, men jeg har en ekstremt dårlig vane med å sitte på nett og holde på med data til klokka 2 om nettene. Dessuten en stressa 20-åring med flere baller i lufta, politiske verv m.m.... :roll:

 

Jeg sliter ikke med lavt karakternivå, det er kun fraværet. Om hun lærern, som også er rådgiver for min klasse, tar av meg karakteren i et fag jeg har 4 fra før, da går jeg videre med saken :grumpy:

Lenke til kommentar

Skulle gjerne vist hvorfor du er dømt til fravær i russetida, har vært russetid lenge nuh og jeg har ikke noe fravær enda. :roll:

Du må bare slutte å holde på med ting og tang til langt på natten hvis du ikke klarer og komme deg opp, enkelt å grett. Ikke noe annet å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne vist hvorfor du er dømt til fravær i russetida, har vært russetid lenge nuh og jeg har ikke noe fravær enda. :roll:  

Du må bare slutte å holde på med ting og tang til langt på natten hvis du ikke klarer og komme deg opp, enkelt å grett. Ikke noe annet å gjøre med det.

 

Dette er verste karsk-rølpe-hjembrent landet, og ingen russ har så langt berget seg unna fravær, og nå mener jeg i russetida. Vi driver ikke med festing på ukedager utenom russetida..... Det er en ganske hard festkultur her oppe, og da sliter man hvis det er påfølgende skoledag dessverre... Men som sagt, det er nå i russetida :p

Lenke til kommentar
Hva med å ta den sosiale - angsten din litt bort, og ta å prat med læreren din i faget om det. Det kan være ganske lurt,

 

En kar jeg kjenner hadde 45% fravær i tysk, og bestod :D

 

Bare for å avkrefte det med sosial angst, drøy påstand kanskje... :-?

 

Har fri i dag og i morgen, fraværet var i går, får derfor ikke snakket med henne før mandag. Det har jeg ingen problemer med å gjøre. Men hu er streeeng og litt bastant, så har hu bestemt seg for at nok er nok, da er det det dessverre.... Jaja, time will show :)

Lenke til kommentar

Pss, gikk selv vgs i himkok land. Og festet i ukedagene selv om det ikke var russetid. Men fikk ikke noe fravær av den grunn, selv om man fikk med seg like mye som om man var borte de dagene :roll:

Er jo bare snakk om å sette seg inn for å ikke sove om dagene. Men vet at det er lett å gi faen. Spess når man kommer på høyskoler der det ikke er noe som heter fravær. Har vel mer fraver iløpet av ei uke nå på høgskole en et helt semester på vgs :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...