Gå til innhold

Konkurranse: Akamlesernes beste bilder


Anbefalte innlegg

Du tror tydeligvis at et etterbehandlet bilde skriker etterbehandlet?

 

Det er ikke slik, og det du viser til kan jo være etterbehandlet for alt vi vet. Det er bare lastet opp i feil orientering. Hvordan vedkommende fikk det til vet jeg ikke..

 

Konkurransens regler var at du skulle laste opp ditt beste bilde. Hvordan du klarte å vri det til å bli ditt beste ubehandlede forstår jeg bare ikke.

 

Når du ikke engang deltar er dine synspunkter helt irrelevante og jeg ser ingen som deler dine meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg skrev om dette i artikkelen denne tråden tilhører:

 

For ordens skyld nevner vi forresten at det er bildenes fotografiske og uttrykksmessige meritter som blir bedømt, ikke teknisk kvalitet, men er sistnevnte svært dårlig kan det selvsagt gå ut over førstnevnte.

 

Et godt fotografi består av en helhet, hvor både teknisk utførelse og fotografisk uttrykk (og en haug med andre ting, men det er en annen diskusjon) er viktig. Et bilde kan være sylskarpt of perfekt eksponert og teknisk utført, og fremdeles være søvdyssende uinteressant. Andre bilder kan ha en knallidè bak seg, men være utført på en så teknisk elendig måte at idèen ikke blir formidlet godt nok. Det er helheten vi alle sammen forsøker å dømme, men som jeg sa tidligere MÅ all bildekritikk og bedømmelse av bilder ha som en forutsetning at bildet er nøyaktig som fotografen ønsket det, med mindre annen informasjon fremkommer fra opphavspersonen selv. Man KAN IKKE gå rundt og legge sine egne antagelser om hva opphavspersonen ønsket å oppnå til grunn for en vurdering av et bilde. Da bedømmer man sin egen trangsynthet i stedet for å ta bilder inn over seg og faktisk få en opplevelse ut av det.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Du tror tydeligvis at et etterbehandlet bilde skriker etterbehandlet?

 

Det er ikke slik, og det du viser til kan jo være etterbehandlet for alt vi vet. Det er bare lastet opp i feil orientering. Hvordan vedkommende fikk det til vet jeg ikke..

 

Konkurransens regler var at du skulle laste opp ditt beste bilde. Hvordan du klarte å vri det til å bli ditt beste ubehandlede forstår jeg bare ikke.

 

Når du ikke engang deltar er dine synspunkter helt irrelevante og jeg ser ingen som deler dine meninger.

Hvis du mener forsvar for andre er irrelevant, så må dine kommentarer til samme da være om muligt endnu mere irrelevante? Eller er jeg for meget ordkløver nu?

 

Og din stråmandsargumentation om hvad du postulerer jeg mener eller tror, må du godt beholde...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...