Gå til innhold

Hvilke høytalere er det beste kjøpet?


Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte jeg endelig skulle surre meg til å kjøpe stereoanlegg. :) Det skal brukes mest til musikk av typen som er på last.fm profilen i signaturen min og litt film og spill. Har bestemt meg for å kjøpe denne receiverpakka, og lurer på hvilke høytalere jeg bør gå for av disse, eller eventuelt andre i samme prisklasse.

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18286777

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18568355

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant de på Finn. Hvilken av de vil virke best på receiveren? Og er det noen farer ved å få de sendt i posten? Får henta de jeg linka til i forrige post, men disse må nok sendes i posten...

 

Begge vil nokk fungere særs bra med den receiveren. Ja de må sendest i posten om du ikke finner noe brukt der du bor da. ;) Om de blir ødelagt i posten om du kjøper fra surround.no tror jeg du vil få de refundert.

Lenke til kommentar
Fant de på Finn. Hvilken av de vil virke best på receiveren? Og er det noen farer ved å få de sendt i posten? Får henta de jeg linka til i forrige post, men disse må nok sendes i posten...

 

Begge vil nokk fungere særs bra med den receiveren. Ja de må sendest i posten om du ikke finner noe brukt der du bor da. ;) Om de blir ødelagt i posten om du kjøper fra surround.no tror jeg du vil få de refundert.

Bor ikke så langt unna Skjedsmo så fant ut at jeg kan hente de der :) Men vurderer å kjøpe surround receiver/forsterker istedenfor nå, så jeg kan bygge opp det etterhvert. Noen som kan si noe om denne? http://www.surround.no/product/461553/_Yam...V563-Black.html

Lenke til kommentar
Det er samme som denne? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18318081

Spesifikasjonene på den er?

Den eneste forskjellen er fargen - svart.

 

Pioneer har ikke lenger noen spec-side for denne oppe, men bruksanvisningene inneholder vel all infoen du trenger. Specs er aller bakerst.

 

Det er en 7.1 receiver, 150W pr. kanal.

 

Det med strømkabel er jo egentlig bullshit! Du trenger ikke en highend strømkabel til en lavbudsjetts receiver, om du ikke er veldig lyd interressert tror jeg ikke du hører forskjell!

Lenke til kommentar
Det med strømkabel er jo egentlig bullshit! Du trenger ikke en highend strømkabel til en lavbudsjetts receiver, om du ikke er veldig lyd interressert tror jeg ikke du hører forskjell!

1. Du quotet en post som ikke har noe med strømkabler å gjøre.

 

2. Jeg tror ikke en gang en veldig lydinteressert person klarer å høre forskjell på en strømkabel til 10K og en til 50 kroner. (Så vi er enige om at det er BS.)

Lenke til kommentar
Det med strømkabel er jo egentlig bullshit! Du trenger ikke en highend strømkabel til en lavbudsjetts receiver, om du ikke er veldig lyd interressert tror jeg ikke du hører forskjell!

1. Du quotet en post som ikke har noe med strømkabler å gjøre.

 

2. Jeg tror ikke en gang en veldig lydinteressert person klarer å høre forskjell på en strømkabel til 10K og en til 50 kroner. (Så vi er enige om at det er BS.)

 

Det skal ikke så mye til for å høre forskjell faktisk, men du trenger ikke en strømkabel til 10k, kommer langt med en skjermet strømkabel med solide ledere. Trenger ikke koste for å funke!

 

(Men - i dette tilfellet her hadde jeg ikke brukt penger på noe annet enn lakris, men skjermede signalkabler vil stort sett alltid ha noe for seg om man har mye annet som sender ut signaler i området. Dette bygges enkelt og greit av en skjermet datakabel fra Elfa og et par ok rca-plugger med gode loddekontakter, evt gode skruterminaler. Forbløffende enkelt å lage også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...