Gå til innhold

Spørsmål angående teorieksamen


Bruker-133566

Anbefalte innlegg

Har strøket 2 ganger på prøven hittil, 15 feil første gang å 8 feil sist (siste brente litt i kroppen min:( )

 

Men har et spørsmål; fikk opp et spørsmål på prøven hvor det ser ut som du kommer kjørende å skal svinge til høyre (du ser ikke veien, bare skiltet som er opplysning om området/veien), det er bygninger bak.. På skiltet er det øverst et fartsskilt som opplyser 30km/t, nedenover et enveiskjøringskilt som peker til høyre).

 

Svaralternativene:

1 - Du kommer til et område hvor fartsgrensen er 30km/t eller anbefalt denne fart

2 - Du kommer til en vei hvor det er enveiskjøring

 

Desverre husker jeg ikke de 2 andre alternativene, men som de fleste vet er det jo bare 1 riktig svar!

 

Jeg vet enda ikke om det var dette spørsmålet som gjorde at jeg strøk, ettersom jeg fikk 0 feil på "Regulering av trafikk) som betyr oppmerking og skilting, men å husker ikke helt hvilket svar jeg valgte men begge to er jo rett!

 

Men det har vel noe å si om hvilket skilt som er hvor? (plassering; øverst - midten - nederst)

 

Takk for alle "forslag" og svar! :)

 

 

NB: skal prøve meg på teorien igjen imorgen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At et soneskilt eller fartsgrenseskilt viser 30 km/t betyr i alle fall ikke at farten er anbefalt :)

 

Det har ingen praktisk betydning hvilket skilt som er øverst eller nederst. Men generelt skal det aldri være flere enn to forbudtskilt på samme stolpe.

Må kommentere litt på det siste du skrev :p det var bare 1 forbudsskilt også var det opplysningsskilt :)

 

prøvde å tegne i Paint hvordan det var ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...