Gå til innhold

Tenkt å kjøpe Acer Aspire 5935G men trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg har da tenkt å kjøpe Acer Aspire 5935G men jeg er ikke en person som kan som mye om pcer. Jeg vet fortsatt nok til å se at denne pcen er bra. Grafikkortet er vel hovedgreia med denne pcen men også har den 4GB ram og god lagringsplass.

 

Jeg ville bare vite om det er noe med denne maskinen jeg burde vite om? Negative sider ved den eller noe?

 

Jeg setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestillt denne PCen selv, men siden ingen har den på lager enda så er det vel ikke så mange som vet så mye om den enda bortsett fra spesifikasjonene som er oppgitt på nettbutikkene.

 

Skal komme tilbake med en kort raport når jeg har fått den i hus. Står at den ventes på lager 18.08.09, altså i morgen. Så med litt flaks har jeg den i løpet av uka.

Endret av Artemis-Entreri
Lenke til kommentar

Har akkuratt kommet en "sniktitt" på Acer 5739G med nvidia M 240GT skjermkort her, som burde være ganske nært ytelsesmessig:

 

http://www.notebookcheck.net/Hands-On-Acer...ew.18838.0.html

 

Viktigste jeg fikk ut av testen var:

 

The graphic chip can, for the time being, establish itself a bit above a fully equipped 9600 GT graphic card but still considerably below a Geforce 9700M GTS and the ATI competitor, the Mobility Radeon HD4650

 

Med andre ord en del tregere enn ATI HD4650 med GDDR3 minne. Mye av grunnen til at det er tregere regner jeg med er:

 

A second point is that the GT 240M graphic card in the Aspire 5739G only has a DDR3 video memory. This also slows it down and thus stays behind the performance of other graphic cards, equipped with the faster GDDR3 memory (32 bit connection). The GT 240M should gain a bit of ground in top configurations with this.

 

Acer sparer penger ved å bruke vanlig DDR3 minne i stedet for GDDR3. Nå vet jeg ikke sikkert om 240M GT i 5935G også bruker DDR3, men ser det som sannsynlig da acer sparer penger på å bare produsere en type kort.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe denne maskinen selv, men ser det er _mange_ forskjellige utgaver av den. Hovedforskjellen er vel at den ene leveres med ett GT 130M skjermkort, mens den jeg har vurdert leveres med GT 240M. Nå har jeg prøvd å sette meg litt inn i skjermkort de siste dagene, men har litt problemer med å forstå meg på hva jeg kan forvente av f.eks. GT 240M med 1GB dedikert minne.

 

Kan jeg med dette skjermkortet f.eks. kjøre spill som Assassins Creed/Cysis/Call of Duty? om ikke på høyeste innstilling, værtfall medium video innstillinger.

 

En annen ting jeg lurte på angående denne maskinen, er skjermoppløsningen, som er på 1366 x 768, er ikke dette litt lite:S?

 

http://www.milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2530531 link til den utgaven jeg har funnet som har best pris/specs av 5935G, ut ifra hva jeg forstår værtfall..

Lenke til kommentar
Har planer om å kjøpe denne maskinen selv, men ser det er _mange_ forskjellige utgaver av den. Hovedforskjellen er vel at den ene leveres med ett GT 130M skjermkort, mens den jeg har vurdert leveres med GT 240M. Nå har jeg prøvd å sette meg litt inn i skjermkort de siste dagene, men har litt problemer med å forstå meg på hva jeg kan forvente av f.eks. GT 240M med 1GB dedikert minne.

 

Kan jeg med dette skjermkortet f.eks. kjøre spill som Assassins Creed/Cysis/Call of Duty? om ikke på høyeste innstilling, værtfall medium video innstillinger.

 

En annen ting jeg lurte på angående denne maskinen, er skjermoppløsningen, som er på 1366 x 768, er ikke dette litt lite:S?

 

http://www.milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2530531 link til den utgaven jeg har funnet som har best pris/specs av 5935G, ut ifra hva jeg forstår værtfall..

Jeg har akkurat samme bekymring som deg. 1366 x 768 virker guffent lite, spesielt om man er vandt til 1680*1050.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...