Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i tann, av og til.


BaltusBrun

Anbefalte innlegg

Hei. Av og til når jeg trekker litt pust inn i munnen etter å ha drukket eller spist noe med veske så kjenner jeg litt ising på hjørne tannen. Dette er kun av og til. Ikke alltid. Har jeg hull? Hvis jeg venter for lenge kan dette forusake tannverk? Jeg er litt bekymret for hvis jeg må trekke tannen vill jeg heller tatt livet mitt. HELT alvorlig.

 

Takk for svar :(

 

post-152877-1250281343_thumb.jpg

 

Forøvrig den tannen det gjelder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt dette kan være normalt og skyldes at emaljen og tannbeinet ikke klarer å beskytte nerven fullstendig mot temperatursjokk utenfra.

 

Noen er svært plaget med ising, andre opplever det aldri. Det skyldes at tykkelsen på emaljen og tannbeinet kan variere, og smertereaksjonen kan også være forskjellig fra person til person. Mange synes at tannpasta som blir anbefalt for å motvirke ising i tennene, har god virkning.

 

Helt vanlig. Har du bare ising i en tann av og til har du veldig gode tenner. Trekking trenger du ikke med mindre det er store skader.

Lenke til kommentar
Absolutt mulig. Tips: Tannlege er en fin ting :D

 

Fin ting?!? Er du gaaaal?

 

Min tannlege er 70 år han smiler aldri og har maskiner med støv på fra 1920 tallet, fy faen så heftig jeg hater de folka, selvom de hjelper deg. Jeg venter litt til også får jeg se :)

 

Tusen Takk for svar BloodWake :) Setter Pris på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...