Gå til innhold

Reise til England med bil - hvordan?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har planer om en liten tur til England, og da aller helst med bil, fordi jeg skal ta med meg min stasjonære PC. Fly vil også funke, men er redd dette kan bli dyrt / ødelegge maskinen.

 

Nå, hvor er det enklest å kjøre? Hadde vært veldig bra om man kunne ta båt mesteparten av veien, men er bare 18 år, så dette er kanskje umulig? (Må man ikke være 21 / sammen med noen på den alderen for å være på slike båter?)

 

Håper noen har noen forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tiden finnes det ingen ferjer fra Norge til England. Derfor blir det nærmeste Esbjerg i Danmark. Se dette innlegget.

 

Har hørt at det finnes noen fraktebåter som går mellom Bergen og Newcastle, som har et fåtall lugarer, som også tar med seg bil. Her kan det jo være en ide og ta kontakt med Bergen Havnevesen eller et spedisjonsfirma i Bergen.

 

 

Du kan kjøre i en tunnel fra Frankrike til England dersom jeg ikke tar helt feil.

Tunnelen kan ikke kjøres med bil. Det er en togtunnel, men du kan sette bilen på toget og være med. Men denne er 2-3 ganger dyrere enn ferjen og tar like lang tid som ferjen mellom Calais og Dover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...