Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

12v til USB "skjult anlegg"


hilmar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter en liten adapter som jeg kan feste rett i sikringsboksen (12v) og som har usb-plugg for strøm. Dette for å slippe å bruke sigarettenneren.

 

Har søkt litt på nettet, men finner ingenting. Noen som vet?

Endret av hilmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør-det-selv-løsning kan være å bruke innmaten fra et sigaretttenner-adapter som dette:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.688

 

Da har du i utgangspunktet både dc/dc konverter og usb-plugg til en billig penge.

 

Ja, det var akkurat dette jeg gjorde, men som kjent virker disse dingsene kun når røyken inni ikke slipper ut. :) Det gikk altså nesten til h*****, godt at bilen ikke brant opp i alle fall.

 

Er disse adapterne avhengig av riktig polarisasjon eller er det ett fett hvilken "ledning" du kobler til pluss/minus? Tror kanskje det var der jeg dret på draget.

 

Hva bruker disse handsfreeløsningene der ledningen kommer ut fra dashen? Må gå an å få kjøpt noe ferdige greier...

Endret av hilmar
Lenke til kommentar
Eller bare kjøpe en bilstereo med USB, koster fra 1200kr. Har brukt USBen til å lade opp mobilen min på hyttetur blant annet.

 

Joa, men hele poenget er å skjule ledningen fra førerhuset.

 

Mannen med ljåen: Vil en sånn sigarettennerløsning trekke strøm hele tiden? Det er bl.a en LED på min som lyser. Akkurat den bruker jo fint lite, men er det annet som vil trekke strøm? F.eks har jeg flere innelys/spoter der trafoen er varm selv når lyset er avslått. Målte en av dem nå, forbruker vanvittige 9W uten at lyset er i bruk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...