Gå til innhold

Test: Corsair Obsidian 800D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte mitt Corsair 800D på DI idag og var først litt "peculiar" med tanken på att det er det første jernplatekabinettet mitt på 17 år og har alltid hatt enten Lian Li eller Cooler master. Men jeg er så overasket over kvaliteten og de overvettes gjenomtenkte løsningene på absolutt allt att jeg lurer på hvorfor ikke noe sånt er sluppet på markedet fra mennesker som har utviklet kabinetter i en mansalder... Jeg setter i to stk 360 raditorer i toppen og har god åpen plass til det og allt er så enkelt att du ikke klarer å missforstå hvorfor luftgjemomstrømningen og vifter og filterplassering er genial + en fantastisk løsning på hardiskmontering og hotswap og displassering og mulighetene til å utnytte plassen der du ikke monterer utstyr feks diskplassene lengst ned... og vill du ikke bruke plassen bare dekker du den så det slipper å lyse tomt...... Lydnivået ligner ikke noe jeg har sett uten masse matter og padding, ja dette kabinettet er noe markedet for ekte entusiaster har ventet lenge på. Fortsetter de å levere slik kvalitet og iderikedom er jeg ferdig med Lian Li for godt. Og ang vinduet : har du en grunn till å kjøpe dette kabinettet er det sikkert før å utnytte alle flotte løsningene till å gjøre det fine ytstyret ditt enda mere fremstående, så hvorfor gjemme det da ? har du en 5 år gammel kabelhaug inne i kabinettet kan du kjøpe ett 400 kr kabinett og stappe det inn der, dette er for den kresne entusiasten som er stolt av utstyret sitt og vill att det fungerer optimalt og vill vise det fra sin beste side og skikkelig organisert, det er det alle løsninger her er myntet på.

Endret av gipsy_boy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Noen andre enn meg som har lagt merke til at strømkabelen i hot-swap plassen er litt for lang. Slik at kabelen står i spenn mellom de ulike plassene. I tillegg sliter jeg med å sette harddisk inni den øverste skuffen. Når jeg presser den inn er det motstand. Ser at brikkekortet på innsiden bøyer seg.

Lenke til kommentar
Det med at ledningen er litt for lang merket jeg også når jeg skulle montere hot swapen.

Min øverste disk passet ved første test.

Det gjorde min og egentlig, men glemte og skru fast harddisken første gang. Da jeg skulle sette den på plass igjen ville den ikke helt inn. Hardere jeg dytter jo mer bøyer kortet seg på baksiden.

Lenke til kommentar

Tillater meg å stille et spørsmål til. Hvor mange harddisk plasser er det nede i kabinettet og vil slike fungere oppe i kabinetter?

 

Edit.

 

Sånn som jeg kunne se så var det 3 nede + 4 hotswaps. 5 stk 5,25". Bruker du en av disse til dvd-brenner. Så skal det være plass til 3 + 4 + 4 = 13 HDD.

Er det ikke sånn at disse kassene gjør 3 stk 5,25 om til 4 stk 3,55

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Tillater meg å stille et spørsmål til. Hvor mange harddisk plasser er det nede i kabinettet ..

 

Bygd for to, men leste at det muligens skal gå an å få til tre et sted.

http://techreport.com/articles.x/17852/3

 

Det er fester bak for både 140mm og 120mm vifter, så det funker helt fint. Corsair har demonstrasjonsvideoer av 800D hvor de bruker H50.

 

Det er ganske mange metoder som er brukt her. Kjøre luft inn/ut av kabinettet, vanlige montering og push/pull (vifte på hver side), samt med og uten "shroud" (demontert vifte i mellom for å skape avstand fra radiator). Får vel min til helgen, neste uke, klør i fingrene :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...