Gå til innhold

Spotify banker Itunes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode greier. Neste steg blir da å faktisk gjøre spotify kjent.

Det er fortsatt nesten bare PC-nerdene (inkl. meg) som vet om spotify og som bruker det. De må la det bli kjent hos almennheten og vanlige, ikke teknisk interreserte, folk så de kan bruke det.

 

Forøvrig så har jeg spotify account, men jeg bruker den så og si ikke. Spotify inneholder jo omtrent ikke noe trance eller progressive. Jeg liker ikke pop og da er det ikke så interresant for meg.

 

EDIT: testet det nå "Largie" å skrive genre:trance. Men det hjelper fint lite når det kommer frem sanger av Cascada og Scooter da:P

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Err - ok, vær vennlig å rett opp følgende:

 

Nå har Mark Dennis, Sony-sjef i Sverige, uttalt seg overfor TT news wire at Spotify står for en svært så viktig del av denne økningen. Allerede 5 måneder etter lansering var Spotify blitt deres største inntekt innen digital musikk og passerte dermed Itunes som inntektskilde.

 

Så, for Sony Sverige sin del, står Spotify for en høyere inntekt (basért på dagens avtaler) enn det de får fra iTunes.. Sverige?

 

Glem for et øyeblikk den grusomt misvisende overskriften på artikkelen -- hva er det egentlig som sammenlignes her?

 

Videre skyldes mye av denne suksessen at mange som tidligere skaffet sin musikk via ulovlig fildeling velger Spotify som et lovlig alternativ.

 

Mener Sony Sverige det altså er bedre for dem på lang sikt at folk velger å streame musikken de eier rettighetene til gratis (for ingen bryr seg om reklamene i Spotify) istedet for at de laster dem ned fra nett? Hva i alle dager er det for en stabil og fremtidsrettet markedsplan? Ho hei, her er det noen som må tilbake på BI.

Lenke til kommentar

Hadde vært greit å få sett noen detaljer om hva denne inntekten innebærer. Er det reklame, eller er det abonnomenter som bidrar mest? Eller regner de den økte aksjeverdien som en inntekt?

 

Ellers så har jeg merket at det har blitt mye mye mer reklame i det siste på Spotify, faktisk så mye at det er helt på smertegrensen til at jeg velger å gå for abonnement, eller å droppe hele greia.

Lenke til kommentar

Det er jo latterlig lite merket trace i genre 1814 spor. ... Men det er fordi sjangeren er generelt kan være litt ullen. Tar du et søk på f.eks "genre:ambient" får du kanskje bedre treff i det du er på jakt etter (6390). Det er bedre å vite artister / album man er på jakt etter, enn sjanger.

 

Sjanger kan bli bedre hvis Spotify fikk bedre integrering mot andre tjenester. Hadde dem koblet sammen Spotify med f.eks Pandora (og last.fm?) sin "vekting" av musikk ville man få den ultimate tjensten. Hadde betalt glatt 200 kr mnd for tilgang til det.

Lenke til kommentar

Hah!

 

Alt av negativ presse rundt Spotify har kommet fra ett eneste analyseselskap, og én eneste fyr. Mark Mulligan kan nå gå og ta seg en bolle.

 

Dette er gode nyheter. Forhåpentligvis er dette et tegn på at det går veien for Spotify, og at man om kort tid kan regne med at det blir mer blest rundt programmet; for ikke å snakke om at det går ut av beta og blir tilgjengelig for resten av verden.

 

Det mangler jo en hel del musikk (for ikke å snakke om en del fjollete problemer som at enkelte land ikke får enkelte labels), men dette retter seg vel sikkert etter hvert som populariteten stiger.

Lenke til kommentar

Skulle ønske de kunne la oss streame i .flac kvalitet... Da hadde det blitt abonement tvert!

 

Men med den lydkvaliteten de gir pr nå, så er det ikke brukbart for meg. Men det er genialt for å sjekke ut musikk som jeg har fått anbefalt før jeg kjøper CD eller laster ned flac (om den ikke er bra nokk til at jeg kjøper tvert).

 

Spotify imponerer og med utvalget av musikk i relativt smale sjangre som f. eks melodic metal.

 

Håper dette er kommet for å bli, men det kan jo virke som de dreper tjenesten med reklame. Høyere gjennomsnitttlig lydnivå på reklamer enn musikk, og reklame for hver tredje låt... litt drøyt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...