Gå til innhold

Skjermen går svart --- Trenger hjelp!


Kfinn

Anbefalte innlegg

Etter å ha oppgradert til XP har PC'en vært stabil, men etter en liten stunds bruk blir skjermen svart. Etter kanskje et til to minutter kommer den tilbake. Jeg har et Voodoo3 3000 og har merket meg at den blir veldig varm. har satt en vifte på den, så det er ikke noe problem. "Black-out"'en skjer spesielt når jeg spiller. Har installert siste driver og satt det i ny slott. Ingen ting har fungert. PC'en kræsjer ikke, men skjermen blir bare svart, lyset på skjermen går fra grønn til konstant gul (Når PC'en er av så blinker det gule lyset (bare til info))

 

Tenkte kanskje noen her hadde noe ideer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At skjermen går til gult/oransje lys tyder jo på at den går i størmsparings modus. Om skjermkortet ditt går varmt så går ikke skjermen i strømsparing, men gir heller beskjed om at det ikke er noe signal, de fleste skjermer i alle fall det.

 

Har du sjekket strømsparings innstillingen i XP?

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Skal vi se...

Spiller spill som Wolfenstein, Commanche 4, fs 2002.

Men, det kan også skje at den slår seg av ved bruk av vanlige progs.

 

At det ikke er strømspareren er jeg sikker på, for når strømmspareren slår seg på begynner det å blinke gult (ikke konstant gult)

Lenke til kommentar

Eg har det samme skjermkortet som deg, men kjører win98, og har ingen problemer med ytelse i de spillene du nevner selv med høy oppløsning, heller ingen problemer ellers med det kortet.

 

Tror xp er problemet ditt siden driverene til v3 3000 ble sluppet lenge før xp kom, troligvis vil det fikse seg hvis du bruker win98, me eller 2000...

 

Vær sikker på (hvis det er AGP-versjon)at AGP aperture size (i bios) står til halvparten av RAM'en din; dvs. 128MB RAM, 64 MB aperture size.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...