Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har endt forhold, men eksen gir seg ikke med meldinger og drama! Hva skal jeg gjøre?


Gjest Drittlei

Anbefalte innlegg

Sorry, var kanskje litt lite spesifikk. Selv har jeg lengre historikk med smart-telefoner(Nokia symbian / win mobile), og er vandt til slike muligheter. Dersom TS har en smarttelefon kan biffen enkelt ordnes med f.eks "handy blacklist". Eller om han har samsung, skal det være en innebygd funksjon.

 

Forøvrig ser jeg egentlig ikke problemet med at hun får beskjed om at hun er blokket, du har vel informert henne om at maset er uønsket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Drittlei
nokia 6680

Denne telefonen har faktisk jeg. Så kan jeg da laste ned et program toth, er det det du mener?

 

Problemet med at hun får beskjed om at hun er blokket er jo det at hun da finner andre utspekulerte metoder på å nå meg, i stedet for å bare sende meldinger til et nummer hun ikke vet ikke eksisterer lenger.

Lenke til kommentar

Hvor mange meldinger er det per dag sånn ca?

 

Jeg har selv noen damer jeg ignorerer og ikke svarer til, er ikke no problem å slette meldinger og ikke svare når de ringer - så hvis det ikke er 100 meldinger per dag så burde det vel løse seg etterhvert hvis du bare konsekvent sletter med en gang. IKKE svar, får hun svar en gang så vet hun at det hjelper å mase.

Lenke til kommentar
Gjest Drittlei

I det siste har det vært en 20-30 meldinger pr dag. Det har nok noe med at jeg var i oslo og ikke langt unna henne. virker som hun har roet seg ned litt nå når jeg er hjemme igjen.

Lenke til kommentar
nokia 6680

Denne telefonen har faktisk jeg. Så kan jeg da laste ned et program toth, er det det du mener?

Det er akkurat hva jeg mener, da du er så heldig å ha en symbian :)

 

Du kan google generelt "call blocker for s60 v2", "blacklist for s60 2nd"(du har symbian series 60 v2) o.l. Diverse varianter finnes, symbian forums pleier ha god oversikt over slikt.

"Handy" er jo en kjent leverandør, så kanskje handy blacklist er tingen; http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta=

Lenke til kommentar

Det skal det stå enkle oppskrifter på der du laster fra. eller google "how to install symbian programs". De 3 vanligste måtene er:

-Gå til nedlastingssiden direkte fra telefonens browser, og klikk "download". Så går resten av seg selv, dette er det suverent enkleste.

-Last ned filen til PC, bruk Nokia PC Suite til å installere, med telefonen koblet til.

-Last ned filen til PC, overfør til mobil på ønsket vis, åpne fil.

Lenke til kommentar
Gjest Drittlei

Ok, nå har jeg prøvd å laste ned disse filene via wap på nettstedene men jeg hadde store problemer med dette. Det var ikke minst et styr å navigere, men det funket ikke da jeg trykket på nedlastingslenken. Ikke har jeg kabel fra telefon til pc heller.

Lenke til kommentar

Du kan bruke Bluetooth for å overføre .sisx-filen fra pc til telefon.

Å navigere med tlfn kan være stress ja, derfor er det lurt å finne direkteadressen på PC, og taste denne manuelt på telefonen.

 

Gå f.eks her http://my-symbian.com/s60/download/search....ndy%20Blacklist , trykk "try it", pakk ut filene og send .sisx-filen til mobilen.

Eller last ned og innstaller Nokia PC suite til pc, link telefonen din til via BT, og bruk installeringsfunksjonen der.

Lenke til kommentar
Gjest Drittlei

Huff da. Direktelinken er visst til en "ødelagt fil" som telefonen min kalte det. og jeg har ikke BT. Men jeg får lete etter en direct download i morgen. i dag er jeg litt trøtt og vil sove.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å ta en bekymringstelefon til politiet, lege eller noe liknende og informere om at denne jenta truer med å ta sitt eget liv?

 

Nå har jeg ikke noe erfaring med noe sånt selv, men har hørt at slike samtaler blir tatt alvorlige. Så hvis hun blir innkalt til møter eller noe liknende angående dette tror jeg problemet vil løse seg ganske fort. :)

 

Turn her own game against her!

Lenke til kommentar
Gjest Drittlei
Er det ikke mulig å ta en bekymringstelefon til politiet, lege eller noe liknende og informere om at denne jenta truer med å ta sitt eget liv?

 

Nå har jeg ikke noe erfaring med noe sånt selv, men har hørt at slike samtaler blir tatt alvorlige. Så hvis hun blir innkalt til møter eller noe liknende angående dette tror jeg problemet vil løse seg ganske fort. :)

 

Turn her own game against her!

Greia er at jeg ikke er bekymret. Det er 0,01% sjanse for at hun prøver å ta livet sitt. Sånn er det alltid, og jeg kan ikke skjønne hvorfor dette skal bli tatt så alvorlig. De er sikkert kjempevandt me slikt. Det hindrer nok henne i å ta sitt eget liv, men det hindrer henne ikke i å plage meg med selvmordstrusler og slikt.

Lenke til kommentar

Saken er heller ikke at du tar denne bekymringstelefonen for at du faktisk er bekymret.

 

Politiet eller hvem man nå burde ringe har som rettningslinje at dem skal alle slike saker alvorlig. (Om de følger denne rettningslinjen har jeg ingen erfaring om)

 

Hvis de tar saken alvorlig og kontakter eksen din for å ta en samtale så vil hun nok skjønne at dette har gått over streken da det blir konsekvenser ut av hennes tomme trusler.

 

Om hun er under 18 så vil foreldrene bli varslet, da vil nok foreldrene ta en alvorsprat med hun angående dette og be hun la deg være i fred.

 

Så det at de "hindrer" hun i å ta sitt eget liv, kan like så hindre at hun fortsetter å plage deg.

Lenke til kommentar
Hei folkens, god oppdragelse tilsier at jeg bør være anonym for å ikke identifisere folk.

 

For tre måneder siden slo jeg opp med den daværende dama mi fordi jeg ikke hadde følelser for henne lenger og orket ikke å fortsette mer. Tenkte det var en fair case, men hun likte ikke dette (selvfølgelig). Og frem til i dag har hun bombardert meg meldinger og trukket både selvmordstrussel-kortet (dette trekkes stadig vekk i dag også) og gravid-kortet, og ikke minst prøvd å gi meg dårlig samvittighet, skape drama og masse elleville intrikate løgner som hadde hørt hjemme i en Seinfeld-episode. Hun har funnet på så vanvittig mye galskap at 99% av dere ikke hadde trodd meg en gang (jeg er bombesikker), og jeg kan aldri tilgi henne for det; faktisk er jeg så drittlei at all fnugg av respekt jeg hadde for henne er svinnet hen for lenge lenge siden. Trist å si det, men det er sånn det går.

 

Men hvordan i alle dager skal jeg få henne til å slutte? Jeg skal på øyafestivalen nå snart og jeg vil helst unngå at hun maser og styrer og ødelegger opplevelsen min. Og JA, jeg lover at jeg har prøvd å snakke henne til fornuft.

 

Jeg har opplevd tilsvarende (unnskyld uttrykket...) psycho-kjærring tidligere, men muligens i litt mildere versjon. Hu satt ut rykter om meg, sendte uttallige hat-meldinger, slengte dritt til veninnene sine, og vennene mine, ringte meg med skjult nummer fra fest og gjorde narr av meg, osv osv. Lista er lang. Ordentlig pain in the ass med andre ord :p

 

Jeg fant ut tilslutt at det eneste jeg kunne gjøre var å bare gi fullstendig faen og overse henne totalt. Det som skjedde meg var at ting ble litt værre en liten periode. Men jeg bare fortsatte å overse henne. Slettet meldinger før jeg leste de, gadd ikke ta telefonen når det var ukjent nummer, bare fnyste av alle de falske løgnene hun spredde. Etter 2-3 måneder dabbet det av og jeg hørte aldri fra henne igjen. Problem solved!:)

Lenke til kommentar

Legger til:

Du er ferdig med henne. Hun skal ikke være din bekymring mer. Jeg tror det du opplever er ganske vanlig, for det er mange som ikke takler brudd så bra og begynner å oppføre seg sånn. Både gutter og jenter. Du er nødt til å tenke på deg selv i denne situasjonen, vær egoistisk. Det er lov å slå opp med folk man ikke har det godt med.

Lenke til kommentar
Hei folkens, god oppdragelse tilsier at jeg bør være anonym for å ikke identifisere folk.

 

For tre måneder siden slo jeg opp med den daværende dama mi fordi jeg ikke hadde følelser for henne lenger og orket ikke å fortsette mer. Tenkte det var en fair case, men hun likte ikke dette (selvfølgelig). Og frem til i dag har hun bombardert meg meldinger og trukket både selvmordstrussel-kortet (dette trekkes stadig vekk i dag også) og gravid-kortet, og ikke minst prøvd å gi meg dårlig samvittighet, skape drama og masse elleville intrikate løgner som hadde hørt hjemme i en Seinfeld-episode. Hun har funnet på så vanvittig mye galskap at 99% av dere ikke hadde trodd meg en gang (jeg er bombesikker), og jeg kan aldri tilgi henne for det; faktisk er jeg så drittlei at all fnugg av respekt jeg hadde for henne er svinnet hen for lenge lenge siden. Trist å si det, men det er sånn det går.

 

Men hvordan i alle dager skal jeg få henne til å slutte? Jeg skal på øyafestivalen nå snart og jeg vil helst unngå at hun maser og styrer og ødelegger opplevelsen min. Og JA, jeg lover at jeg har prøvd å snakke henne til fornuft.

 

Møt henne, og begynner hun med å lage drama og slikt, gir du henne en ørefik med flat hånd (dog bare en). Dette vil kurere henne. Fortell henne også at hun holder seg unna deg, og at det ikke er diskutabelt. Vær autoritativ!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...