Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett-kobling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har ikke tid til å søke gjennom forumet. Skal kjøpe meg ADSL, lurer på om hva jeg bør kjøpe, er det nok med en Router om man skal kobles til internett, eller må man kjøpe ADSL-modemet?

 

Tips mottas med stor takk!

 

Modemet følger med i prisen, router trenger du kun hvis du skal dele linja i lokalnettet ditt.

Du må ha et nettverkskort i maskina.

Lenke til kommentar
jeg har valg mellom å kjøpe modem eller router, så spørsmålet mitt blir: kan man koble router direkte til telefon-kontakten, og videre kobler router sammen med PC via et nettverkskort? Noe tips?

 

takk!

 

Hvilken leverandør er dette?

Har du ikke flere maskiner så er jo en router bare og kjøpe seg trøbbel.

Lenke til kommentar

Dette vet sikkert mange, men nevner det likevel...

Snart må man kjøpe modemet selv, iallefall hvis du bruker utstyret til telenor, det skulle visst bli slik i juni eller juli.

 

Vi som allerede har fått får beholde modemene, hvis vi sier opp etter det... :D

Lenke til kommentar
Dette vet sikkert mange, men nevner det likevel...

Snart må man kjøpe modemet selv, iallefall hvis du bruker utstyret til telenor, det skulle visst bli slik i juni eller juli.

 

Jeg regner med at e fleste ISP-er kommer til og kjøpe dette og lage startpakker akuratt som i dag.

Desverre vil du nok få div jalla USB og PCI-løsninger.

Lenke til kommentar
jeg har valg mellom å kjøpe modem eller router, så spørsmålet mitt blir: kan man koble router direkte til telefon-kontakten, og videre kobler router sammen med PC via et nettverkskort? Noe tips?

 

takk!

 

Jeg kobler iaf routeren rett i telefonledningen (rettere sagt i splitteren). Har ngt.

Fordel router: flere pcer, liksom "brannmur" (ikke helt, men NAT er ganske effektivt)

 

Ulempe router: NAT kan være noe dritt hvis du ikke er litt teknisk av deg... Er det noen fler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...