Gå til innhold

Zune HD | OLED-skjerm og Tegra-chip


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke iTunes (gidder ikke begrunne, jeg får mene hva jeg vil), og ser stort frem til Zune HD. OLED-skjerm, god batterikapasitet og HD output gjør dette til et sikleobjekt for meg. Eneste jeg også er litt spent på er Creative Zii Egg. Android eller Plaszma OS og X-Fi lydkort høres snasent ut (google selv).

 

Spent på pris i Norge da. Rundt 1300,- i statene kan bli ganske meget her hjemme.

Endret av DRK
Lenke til kommentar

Jeg tenker akkurat det samme som deg DRK. Jeg er meget spent på Creative Zii, da jeg tidligere har vært meget fornøyd med Creative sine mp3 spillere. (og jeg er nå veldig fornøyd med Android)

Det dumme er jo at den kommer ut ganske mye senere enn Zune HD.

 

Jeg har enda ikke sett noen nyheter om norsek priser på Zune HD, eller om den blir tilgjengelig. Vanlige Zune var jo ikke akkurat å finne overalt i Norge.

Lenke til kommentar

Er det noen release-dato på Zii Egg? Eller er det bare slik at når utviklerne har fått sine eksemplarer og ordna og styra en stund, da slepper dem den ut for hvermansen?

 

Men JetCarrier skal nok greie å ordne meg en Zune HD, selv om prisen da blir rundt 1900 med moms og frakt.

Lenke til kommentar

Jeg har en zune flashspiller nå, og er såpass integrert i zune-økosystemet at det må bli en zune HD på meg også... Spesielt da jeg fant siden zunepassanywhere(com) Har sett på mulighetene nå, og funnet ut at JetCarrier nok er eneste og enkleste! Så posten din, og lurte litt på om noen har erfaringer med denne bedriften? Er litt redd for at jeg kan bli sittende med en smasha Zune HD og ingen erstatningsrett? Og forøvrig, er det noe vis å kjøpe spilelren med norsk kredittkort? eller hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med Jetcarrier, og tror du kan betale et småbeløp for å få forsikret pakken gjennom dem. Så den biten burde ikke være noe problem.

 

Når det kommer til om norsk kredittkort funker, så spørs dette på varen. Har kjøpt flere ting over amazon. Er bare enkelte varer som har bestemte regler, og da står dette beskrevet sammen med varen, noe jeg ikke finner i beskrivelsen av Zune Hd. Egentlig er det bare å prøve å pre-ordre, da beløpet ikke blir trukket før varen blir sendt.

 

Jeg venter til siste stund med å forhåndsbestille, bare for å se om noen norske nettbutikker får den inn, evt. at den er bestilt og forventes levert innen rimelig tid. Hvis ikke, kablam! og jeg prøver meg på Amazon.

 

Update: Forhånds-bestilte liksågodt en 16GB Zune HD fra Amazon.com jeg. Virker som om dette skal gå greit, har fått bekreftelses-mail og greier. Som jeg tidligere har lest er 1$ trukket fra Mastercardet mitt, slik at amazon får sjekket gyldigheten, mens resten blir trukket når/hvis det blir shippet.

 

Jeg har også registrert pakken på jetcarrier, hvor forsikringen kommer på 45kr, siden dette er minimumsbeløpet.

 

Prisen, såfremt jeg regner riktig:

 

Zune HD: 1405kr (220$ + 11$ 2. day shipping for å rekke torsdagsflyet til Jetcarrier)

 

+

 

Moms: 351kr (1405*0,25)

 

+

 

Frakt: 210kr (165kr - minstebeløpet til Jetcarrier flyfrakt + 45kr forsikring)

 

= 1966kr!

 

iPod touch koster til sammenligning 2095kr + frakt i billigste webshop.

 

 

UPDATE 2

 

Beregningen viste seg å stemme ganske bra, faktisk ble den litt billigere. Zune kostet 1300, momsen 325 og frakt og forsikring 210.

 

Ergo kostet Zune HD ferdig levert på postkontoret kr 1835,-

 

Endret av DRK
Lenke til kommentar

Høres gunstig ut, inkluderer det frakt helt hjem eller til lageret deres i Tistedal?

 

Husker jeg sjekket priser på felger sendt med jetcarrier og da måtte man enten hente varene på lageret eller betale for frakten fra deres lokaler og hjem, noe som ble ganske kostbart. Men det var jo litt større varer da.. :wee:

Lenke til kommentar

Før jeg kan bestille denne saken, må jeg skaffe meg en form for kort! Nettopp blitt 18 skjøner dere... Av forskjellige årsaker er det gunstigst for meg å skaffe et vanlig visakort, altså kun bankkort, ikke kredittkort! det virket litt utydelig på jetcarrier sin side hvorvidt det gikk an å betale med et slikt et!, Derfor lurte jeg på om dette gikk? Siden jeg vet at det går på amazon, og vil gjerne bruke samme kortet på de to betalingene!

 

+++ er det også mulig å "verfiye" paypal-kontoen min med et slikt vanlig visa-bankkort?

Endret av Bthegreat
Lenke til kommentar

Vet ingenting om å "verify" med paypal, men et VISA-kort er et debetkort som kan brukes over hele verden. Man kan sikkert få kreditt på et VISA-kort, uten at jeg kan noe om det, men vanligvis har man da et Mastercard såvidt jeg har forstått.

 

Et vanlig VISA-kort burde fungere fett på amazon og Jetcarrier. Jeg har brukt dette flere ganger, selv om jeg nå brukte et Mastercard for å betale Zune'n.

Endret av DRK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bre synd det ikke har kommet noen reviews enda. Hadde vært fint å vite om den av en eller annen grunn sugde før man bestilte. Men tviler vel litt på det.

 

Valgte nettop release date delivery på amazon, så den er garantert å komme med jetcarrier-flyet på torsdag. Da er den forhåpentligvis på tirsdag. og hvilken dag er det? Bursdagen min! Oh yeah.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...