Gå til innhold

Zune HD | OLED-skjerm og Tegra-chip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på hvorvidt du kan hente inn all denne infoen uten å være registrert. Jeg kan i hvertfall si at du kan registrer deg helt gratis, uten noen forpliktelser (det zunepasset krever amerikansk visa,så er vel ikke aktuelt uansett). Jeg som er medlem har bedt programmet erstatte all metadata om sanger og album (har hatt dårlige erfaringer med "kompletter"-modusen i WMP). Man kan også høyreklikke, og deretter søke opp albumet du har valgt, og erstatte infoen+bilde manuelt. Hvis du kun kjøper musikk i CD-format er det vel bare kjøp av film, TV og oppdagelse av ny musikk som er gode punkter. Personlig har jeg oppdaget masse nye artister og sanger som jeg liker, blant annet av obkure band fra Montreal osv.! De automatiske anbefalningene er ikke nødvendigvis så bra, men det at man kan se på andre registrerte brukeres lyttervaner (om de har tillat) er til stor hjelp. I tillegg er det en ganske grei måte å utforske artister eller album du har, i MixView-funskjonen.

 

Alt i alt vil jeg på det varmeste anbefale deg å registrere deg, siden det ikke koster deg noe særlig... jeg "bor" på et hotell i NY og bruker gmail, har ingen problemer med dette. Jeg er dog usiker på hvor mye av dette du har tilgang til uten å være registrert...

Lenke til kommentar

Egentlig er det vel bare å prøve...? Koster deg ingenting å legge inn Zune Software 4 og teste om biblioteket blir oppdatert.

 

Er forresten ikke alltid like imponerende til å finne albumcover, men et raskt bildesøk på google og manuell oppdatering funker også fett.

Endret av DRK
Lenke til kommentar

Vil forresten påpeke at jeg er strålende fornøyd med min Zune HD som jeg har fått testet siden igår. Skjermen er skarp og fin, designet nydelig (den er svært tynn) og menysystemet er lekkert og intuitivt. Den er rask og responsiv, og har ikke stort å klage på. Eneste jeg kommer på i farta er at man må "spole" musikk og film istedenfor å trykke på tidslinja.

 

Løp og kjøp!

 

(Beregningen min i en av de tidligere posten angående pris, viste forresten å stemme ganske bra, ble faktisk litt billigere).

Endret av DRK
Lenke til kommentar

Tror grunnen er at Zune HD er nært knyttet opp til bruk av ZunePass, og de mener opplevelsen blir mye bedre med tjenesten. Akkurat som iPhone har egen iTunes hvor man kan kjøpe musikk, tror kanskje ikke Microsoft det er noe vits å slippe Zune HD uten eget alternativ til kjøp (og leie) av musikk.

 

Problemet er at det er tricky/tiltak å få lisens til dette i alle EU-land (med bare få innbyggere), i motsetning til USA som bare et ett land med et drøss av mennesker.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått min og, MEN den funker ikke skikkelig.. Starter Zune software, så får jeg bare fort en feilmelding at den ikke ble oppdatert..

 

Noen som vet hva dette er?

 

Edit: Fikk det til.. Man må sørge for at det er engeslsk språk og region på OSet.. Herregud og dem er redd for at andre en amerkanerer skal bruke det :S

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Ja, liker hvor responsiv den er, ting skjer med en gang. Er for eksempel raskere enn iPhone på tilting ved internettsurf.

 

Men ja, har fått lagt inn ett heller dårlig spill. Var bare å gå inn på marketplace under apps, trykke på spillet (venstre) og velge "download". Burde være greit.

 

Men er ikke stort å skryte av enda. Får vente på Forza eller Gotham eller hva det nå het det racing spillet som skulle komme.

Endret av DRK
Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått min og, MEN den funker ikke skikkelig.. Starter Zune software, så får jeg bare fort en feilmelding at den ikke ble oppdatert..

 

Noen som vet hva dette er?

 

Edit: Fikk det til.. Man må sørge for at det er engeslsk språk og region på OSet.. Herregud og dem er redd for at andre en amerkanerer skal bruke det :S

 

Dette problemet skjer med meg også, og selv om jeg stiller inn disse innstillingene til USA, så vil det ikke funke. PC-en min starter også opp med norsk språk selv om jeg har satt den til amerikansk. Noe hjelp? Hadde vært supert å få oppdatert Zune-n så jeg kan kose meg med den også. :)

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått min og, MEN den funker ikke skikkelig.. Starter Zune software, så får jeg bare fort en feilmelding at den ikke ble oppdatert..

 

Noen som vet hva dette er?

 

Edit: Fikk det til.. Man må sørge for at det er engeslsk språk og region på OSet.. Herregud og dem er redd for at andre en amerkanerer skal bruke det :S

 

Dette problemet skjer med meg også, og selv om jeg stiller inn disse innstillingene til USA, så vil det ikke funke. PC-en min starter også opp med norsk språk selv om jeg har satt den til amerikansk. Noe hjelp? Hadde vært supert å få oppdatert Zune-n så jeg kan kose meg med den også. :)

Jeg instalerte hele windows pånytt på engelsk jeg.. det funket.. Jeg også prøvde bare å stille in rgion, men jeg tror faktisk den kjenner igjen landet på språkpakken..

 

Tullete, men sant.. prøv å last inn engelsk språkpakke..

Lenke til kommentar

Wow. Supertungvint! Men har man først investert i en sak til nærmere 2000kr, så gjør man endel for å få det til å funke. Jeg hadde vist flaks, siden jeg har engelsk Xp fra før av.

 

Microsoft er fryktelig bestemt på å bare la amerikanere slippe til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...