Gå til innhold

Billig SDSL/SHDL til privatperson.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg du nesten kan glemme, i alle fall om kravet er 3 mbit. Vet at Direct Connect har 2 mbit SDSL til privatpersoner for 790 kr pr mnd.

 

Sjekk heller ut om det er potensiell fiberutbygging i områder, f.eks. via Eidsiva Bredbånd. Annet alternativ er Canal Digital som kan gi dobbel opplastingshastighet på sitt kabelnett. Du kan da f.eks få 10/3,6. Men her kommer eventuell etablering i tillegg.

Lenke til kommentar
Tror jeg du nesten kan glemme, i alle fall om kravet er 3 mbit. Vet at Direct Connect har 2 mbit SDSL til privatpersoner for 790 kr pr mnd.

 

Sjekk heller ut om det er potensiell fiberutbygging i områder, f.eks. via Eidsiva Bredbånd. Annet alternativ er Canal Digital som kan gi dobbel opplastingshastighet på sitt kabelnett. Du kan da f.eks få 10/3,6. Men her kommer eventuell etablering i tillegg.

 

Hmm, Skjønner. Blir vel kanskje nextgentel sitt tilbud på:

ADSL 6000 Mega

NextGenTel

ADSL OA 6000/1000kbps kr 349.00/mnd

 

Der får jeg jo helt grei opplastning til en billig penge da.. Ellers har jeg også sett på:

 

Hastighet opptil 16000/800 kbit/s

Sikkerhetspakke er inkludert

Sikker lagring av dine filer

399,- pr mnd

 

Der jeg bor er det "bare" mulighet for 12mbit, men fortsatt ett billig aboment, men da mister jeg endel av opplastningen da : (

Lenke til kommentar
Tror jeg du nesten kan glemme, i alle fall om kravet er 3 mbit. Vet at Direct Connect har 2 mbit SDSL til privatpersoner for 790 kr pr mnd.

 

Sjekk heller ut om det er potensiell fiberutbygging i områder, f.eks. via Eidsiva Bredbånd. Annet alternativ er Canal Digital som kan gi dobbel opplastingshastighet på sitt kabelnett. Du kan da f.eks få 10/3,6. Men her kommer eventuell etablering i tillegg.

 

Hmm, Skjønner. Blir vel kanskje nextgentel sitt tilbud på:

ADSL 6000 Mega

NextGenTel

ADSL OA 6000/1000kbps kr 349.00/mnd

 

Der får jeg jo helt grei opplastning til en billig penge da.. Ellers har jeg også sett på:

 

Hastighet opptil 16000/800 kbit/s

Sikkerhetspakke er inkludert

Sikker lagring av dine filer

399,- pr mnd

 

Der jeg bor er det "bare" mulighet for 12mbit, men fortsatt ett billig aboment, men da mister jeg endel av opplastningen da : (

 

Om det er ut hastighet du er ute etter så er Adsl2+ OA linjer det beste. Du får 20000/1000 linjer i dag for 398,- mnd. Bor du nære nok sentralen er kanskje VDSL2 et alternativ?

Lenke til kommentar

Ventelo har SHDSL til privatpersoner, men også de maks 2 mbit. Grunnen til dette er at 4 mbit krever to par kabel, og selv om de fleste hus blir lagt inn med minimum to parskabel, så er ikke dette en tjeneste som blir solgt til privatpersoner. Aner ikke hvorfor, men har kanskje med at det legger bånd på for store deler av infrastrukturen fra sentralen og til sluttbruker?

 

Ellers er det som Bolson sier et meget godt tips å sjekke hvordan det er med fiber fra Eidsiva. Jeg vet ingenting om Hamar, men de har bygd ut de utroligste steder i Oppland med fiber allerede, og ville vel egentlig bli overrasket om ikke deler av Hamar også har tilbudet...

Endret av stianj
Lenke til kommentar
Ventelo har SHDSL til privatpersoner, men også de maks 2 mbit. Grunnen til dette er at 4 mbit krever to par kabel, og selv om de fleste hus blir lagt inn med minimum to parskabel, så er ikke dette en tjeneste som blir solgt til privatpersoner. Aner ikke hvorfor, men har kanskje med at det legger bånd på for store deler av infrastrukturen fra sentralen og til sluttbruker?

 

Ellers er det som Bolson sier et meget godt tips å sjekke hvordan det er med fiber fra Eidsiva. Jeg vet ingenting om Hamar, men de har bygd ut de utroligste steder i Oppland med fiber allerede, og ville vel egentlig bli overrasket om ikke deler av Hamar også har tilbudet...

 

Ang Shdsl så vil "bundlet" linje koste mye, dette er fordi teknologien som brukes koster mye, det samme gjelder utstyret som leveres. Samt så må leverandør betale for 2 linjer til Telenor for leie av linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...