Gå til innhold

Gå til inkasso uten Dokumentasjon


MosRew

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på dette:

Kan man gå til inkasso mot en privat peron uten skriftlig dokumentasjon?

Her er saken:

Jeg hadde en kompis som bodde hos meg en stund, han sa han skulle hjelpe meg med husleien. Men gjorde det ikke.

Bodde hos meg 4-5 måneder, har ikke noe skriftelig dokumentasjon på at han bodde hos meg. Ingenting ble skrevet under på(Kontrakt).

Kan jeg gå til inkasso da? Det eneste er jo at jeg har noen vitner (muntlig) på at han bodde der. Er ikke snakk om all verden med penger heller, 3000,- kr.

Det som også er saken, er at han bodde hos meg for over 1 år siden, så det er kanskje i seneste laget og gå til inkasso nå, hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at i løpet av 5 måneder er det vel noen utenom dere to som har fått med seg at han har bodd der. Burde vel ikke være så fryktelig vanskelig å finne vitner som kan bekrefte at han har bodd der med andre ord. Er vel ikke så fryktelig mye som skal til for å sansynliggjøre at det var en avtale om at han skulle betale for seg heller, er jo veldig få som lar tilfeldige folk utenom familien bo gratis hos seg i mange måneder.

 

Men inkasso er nok ikke rette instansen å bruke. Jeg ville heller ha sett på f.eks. forliksrådet, dette er mer deres type sak.

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men dette er reinspikka tull som du ikke kommer til å komme noen vei med.

 

Det stemmer sikkert at kompisen din bodde hos deg, men at dere hadde en muntlig avtale om at han skulle "hjelpe til" med husleia kommer du ikke langt med.

 

Det eneste du kan håpe på er å snakke kompisen din til fornuft og forhåpentligvis få ham til å betale. Dersom det ikke nytter må du nok bare innse at du ikke får noen penger, og heller lage en skriftlig avtale neste gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...