Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Eg har fått ein lekkasje i ein sylinder opp mellom bremse-, og clutch pedalen på ein Audi A6! Hva er den sylinderen?


mnewer

Anbefalte innlegg

Eg har ein -97 mod A6.

I går så merket eg at det var lekket bremseveske inn i bilen, under pedalene. Så det ser ut som at det lekker frå ein sylinder så står der og er til bremser eller clutch'en. Eg va på et verksted idag, men det var litt seint og dei så va der kunne ikkje svare på om det var til bremser eller clutch. Så eg håper noen her kan hjelpe meg:) Og kanskje noen vett om det er ein pakkning i flensen der så går ann å bytte uten å måtte bytte heile sylinderen.

 

 

Men på forhånd, takk:)

post-197474-1249324546_thumb.jpg

Endret av mnewer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har ein -97 mod A6.

I går så merket eg at det var lekket bremseveske inn i bilen, under pedalene. Så det ser ut som at det lekker frå ein sylinder så står der og er til bremser eller clutch'en. Eg va på et verksted idag, men det var litt seint og dei så va der kunne ikkje svare på om det var til bremser eller clutch. Så eg håper noen her kan hjelpe meg:) Og kanskje noen vett om det er ein pakkning i flensen der så går ann å bytte uten å måtte bytte heile sylinderen.

 

 

Men på forhånd, takk:)

den er nok til clutchen.....lekker det framme med røret eller bak? er det bak må du nok enten kjøpe ny eller bytte pakningene på stempelet...er det framme,bytter du røret eller flenser opp igjen det gamle viss det går :)

Lenke til kommentar

det lekker nok ved flensen. får håpe det er bare en liten pakning så er røket da:) kan ikkje begynne å forske helt ennå på hva det kan være pga er langt fra hjemme:P men skal å høre med et verksted i morgen om hva så må gjøres:) men uansett ser det jo ut som at det er ganske enkelt å få bytta den ut/bytta pakning.

Lenke til kommentar
det lekker nok ved flensen. får håpe det er bare en liten pakning så er røket da:) kan ikkje begynne å forske helt ennå på hva det kan være pga er langt fra hjemme:P men skal å høre med et verksted i morgen om hva så må gjøres:) men uansett ser det jo ut som at det er ganske enkelt å få bytta den ut/bytta pakning.

det er ikkje pakning i flensen,men på stempelet.....du må dra ut stempelet og skifte de....ikkje sikkert de selges forøvrig,mulig du må skifte heile pumpa no i dagens bruk og kast samfun,men kan jo håpe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...