Gå til innhold

A7N8X Dlx. vs. NF7-S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abit har "fordelen" av Soundstorm sertifisering. ASUS har "fordelen" av to innebygde nettverkskort. Ellers så er de vel kliss like spør du meg, med unntak av prisen.

 

Begge fordeler kan taes med en klype salt. A7N8X-Dlx gir samme lyd som NF7-S men de har ikke sertifisering (A7N8X-Dlx har vel litt mer støy på analoge utg eller.no sånt som kun audiofile bryr seg om. ;)). 2 nic er kun en fordel hvis du faktisk har nytte av nic #2. :)

Lenke til kommentar

Med Abit-kortet følger det med en 'Serilell'-adapter som gjør at man kan koble en vanlig ATA-disk på Serial ATA-kontrolleren. (Man kan kjøpe denne løs, og den virker på andre hovedkort også, men koster 70-80 kr.)

ABit kommer også med to 6-pins firewire-porter på braketten som følger med, mens Asus har en 6-pins og en 4-pins.

Jeg har Asus selv, og har vært veldig fornøyd. Ikke hatt problemer med støy eller krasjet BIOS eller noe sånt. Får ikke kjørt FSB noe særlig over 180 med dual-channel. Med bare en minnebrikke får jeg over 190.

Lenke til kommentar
Abit har "fordelen" av Soundstorm sertifisering. ASUS har "fordelen" av to innebygde nettverkskort. Ellers så er de vel kliss like spør du meg, med unntak av prisen.

 

Begge fordeler kan taes med en klype salt. A7N8X-Dlx gir samme lyd som NF7-S men de har ikke sertifisering (A7N8X-Dlx har vel litt mer støy på analoge utg eller.no sånt som kun audiofile bryr seg om. ;)). 2 nic er kun en fordel hvis du faktisk har nytte av nic #2. :)

 

hvor har du dette fra? link :

 

det som er greia er at asus får ikke bruke "soundstorm" på ikke dlx korta fordet de ikke er opptilstandrn. dlx har serfisering derfor bruker de også sounstorm navnet.. om du er uenig gi meg en link.

Lenke til kommentar

NF7-S v2.0 har offisiell støtte for Dual DDR. Vet ikke om Asus-kortet har det.

 

NF7-S v2.0 har uanstett blitt lovprist overalt, og jeg gikk selv for dette valget da jeg kjøpte nytt hovedkort. Veldig fornøyd.

 

Vet ikke hvordan det er med Asus, men Abit-korta er tilnærmet jumper-frie, noe som også er en fordel. CPU Soft Menu III er diggbar! =)

Lenke til kommentar

Har neste bare godord å si om min A7N8X-DL rev 1.04. Den har nesten "alt" og er rask og stabil. Kjører XP2500+ på XP3200+ (11x200) med TwinMos PC3200 m/winbond synkront med FSBen.

 

Imidlertid problemer med å passere 205-207 mhz FSB. Har ikke byttet ut termalpaden under northbrigden.

 

Rev 2.0 var en av de første hovedkort som offisielt støtter 200 mhz FSB, som altså har offisiell støtte for XP3200+.

 

Hovedkortet får trekk for plassering av firewire kontakten. Plasseringen er i bakkant av kortet slik at porten på kabinettfronten ikke kan benyttes uten lengre kabel. Men ellers er "layouten" veldig bra. Mangler "bluetooth".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...