Gå til innhold

Augustfest 2009 - Ray005 - Svart Hvite Minner


Anbefalte innlegg

Bruker: Ray005

Utfordring: Bilder i Svart Hvitt.

Deltagernivå: Pingle.

Utstyr:Canon D500 med kit-objectivet(18-55mm)

 

Er helt ny med speilreflekskamera og alt. Håper på råd fra de som kan.

 

Satser på å ta Idylliske minnebilder som kan være litt melodramatisk, me håper på det beste. Skal prøve å ta bilder så ofte som mulig, helst hver dag, men ser at det kan bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannbildet var veldig flott. Hunden også, men her er jeg enig med Carmelita at det kanskje er noe rart med s/h-konverteringen / redigeringen. Hunden ble litt hvit og blank i øya og så nesten død ut. Ellers vil jeg si at det er bra komponert. Synes du har flotte bilder til å være ny med speilrefleks. Stå på videre.

Lenke til kommentar

Må først fortelle at jeg selv har en engelsk setter ved navnet Shira :love: Kommer sikkert noen bilder av henne her etterhvert :)

Syntes bilde var fint, likte at du har gått ned på hennes plan. Bildet virker litt matt, som tidligere nevnt av andre, men klarer ikke å bestemme meg om det egentlig gjør noe, ettersom hunden også er i et "matt" modus.

 

Vann-bildet var supert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for svar. Har faktisk akkurat fått elements. dog ikke innstalert ennå.

 

Hundens hvite øyner er desverre litt min skyld. Etter svart-hvit konverteringen ble øynene veldig slappe og litt kjedelige. Prøvde å gjøre dem litt blankere, men ser at jeg kanskje har tatt litt vel av =P

 

Men nå vet jeg det, man lærer så lenge man lever =D

Neste bildet kommer snart. Skal ut å ta bilder om noen få strakser.

Tok masse kjempebra bilder i går, shame at jeg ikke får brukt dem.

 

Takk for alle hjelpende svar =D

Lenke til kommentar

Da har jeg neste bilde klart. Har innstalert elements, men ikke brukt den ennå. Er veldig usikker på dette bildet, så jeg trenger litt konstruktiv kritikk. Prøvde mange forskjellige vrier på bildet, men synes at dette var det stiligste. Tanken bak bildet er at barn nå for tiden sitter inne med ds-ene sine isteden for å være ute. At gamle leker man lekte med før er erstattet med kretskortstappede roboter etc.

Bildets tittel er:

 

En Uteknologisk Kirkegård

post-132239-1249293951_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vet det... Prøvde å gjøre den lyse lysere, og den mørke mørkere. Men er ingen kløpper i photoshop. Men resultatet var mye bedre enn utgangspunktet, da var isene helt like nesten.

Er ikke sikker på om det blir bilde i da, får se. Er heldigvis bare pingle =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...